În simulatorul Şcolii de Poliţie Câmpina se trage cu arme reale, adaptate să arunce raze laser pe ţeavă, în loc de gloanţe. Spray-urile lacrimogene nu ustură, pentru că trag tot cu raze laser. Sistemul citeşte în detaliu mişcările, poziţia şi precizia pe care membrii patrulei o au în fiecare acţiune.
Cms. şef Adrian Alexe, profesor Şcoala de Agenţi de Poliţie Câmpina: „Simulatorul are în dotare un calculator, un videoproiector, deasupra videoproiectorului, o cameră cu trei obiective. Cele trei obiective sesizează orice interacţiune a elevilor cu ecranul.”
Toată activitatea din simulator este dirijată de calculator. Examinatorii au la dispoziţie 250 de scenarii, care reproduc situaţiile periculoase cele mai frecvente în meseria unui agent de poliţie.
Student anul 2, Şcoala de Agenţi de Poliţie Câmpina: „Ne ajută să luăm măsurile corecte şi să gândim rapid, în anumite situaţii.”
***
Studentă anul 2, Şcoala de Agenţi de Poliţie Câmpina: „În momentul în care apare o armă, noi trebuie să ne adăpostim, pentru că trebuie să punem viaţa noastră pe primul plan.”
***
Student anul 2, Şcoala de Agenţi de Poliţie Câmpina: „Cu arma nu se greşeşte decât o singură dată.”
Simulatorul de la Câmpina a fost cumpărat de Poliţia Română la sfârşitul anului 2007 şi pus în funcţiune în aprilie 2008. A costat 400 de mii de lei. Aproape jumătate din costul unui simulator 3D de Poliţie, care nu există în prezent nicăieri în România.
Şcoala postliceală de Poliţie de la Câmpina are, în prezent, 800 de elevi, care urmează cursuri de doi ani.