„Dacă în prima jumătate a anului 2014, un camion sau un autocar se putea asigura cu sub 1.000 de euro, în jur de 4.000 de lei, astăzi cea mai mică cotaţie este de 15.000 de lei. Ori închizi dacă eşti firmă mică, ori te muţi în altă ţară”, spune Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor din România.
„Echivalentul a 3.500 de euro este asigurarea pentru acest autocar, o sumă care s-a triplat în ultimul an, spun transportatorii”, relatează Cătălin Bălan, reporter Digi24.
Transportatorii spun că piaţa asigurărilor se poate prăbuşi dacă firmele cu sute de camioane şi autocare nu mai cumpără asigurări. Ei cer Guvernului o soluţie pentru reglementarea acestei pieţe şi plafonarea tarifelor la cel mult 5.000 de lei pentru un vehicul comercial şi 300 de lei pentru un autoturism.
„Este un cost extrem de mare, un cost care nu se poate transfera în tarifele de transport”, spune Constantin Isac, transportator.
„Vor sta oamenii cu maşinile în parcare fără să se pună în mişcare cu ele”, spune Ion Ghimiş, şofer.
De la 1 ianuarie tarifele vor creşte şi mai mult odată cu criteriile internaţionale pe care trebuie să le îndeplinească toate companiile de asigurări. De aceea, transportatorii vor protesta şi peste două zile în faţa Guvernului: vor să ducă acolo sute de vehicule. Autoritatea de Supraveghere Financiară a refuzat să comenteze subiectul.