Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în noiembrie 2011, însă până acum progresele au fost nesemnificative. De vină a fost finanţarea, care a lăsat de dorit. Muncitorii au executat doar zidurile de consolidare pentru noile staţii de metrou ale magistralei 5, dar lucrările au fost adesea întrerupte. Ministerul Transporturilor promite că treaba va fi reluată abia după rectificarea bugetară din această lună.
Utilajul de mari dimensiuni care sapă tunele în subteran va intra în funcţiune în luna august. Dacă va exista şi finanţarea promisă, până la sfârşitul anului vom avea tunele săpate până la următoarele trei staţii de metrou.
„Noi am cerut și la rectificarea de buget bani și de la bugetul de stat. Noi am cerut 400 de milioane”, a spus Aurel Radu, director Metrorex.
Această sumă ar ajunge însă doar până la toamnă. După care, autorităţile speră să poată finanţa operaţiunile din fonduri europene. Banii nu pot veni însă mai devreme de octombrie, iar finanţatorii le impun şi o serie de condiţii constructorilor.
Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, magistrala 5 de metrou va avea zece staţii. Tronsonul porneşte de la Râul Doamnei, trece prin dreptul străzilor Valea Argeşului, Valea Ialomiţei şi se opreşte la staţia Eroilor. Magistrala cinci urmează să deservească peste trei sute de mii de locuitori din sectoarele cinci şi şase ale capitalei. Staţile de metrou ar urma să fie date în folosinţă, conform noului grafic, în 2016. Asta, doar dacă finanţarea nu se va întrerupe din nou.