Noi teste de rezistenţă sunt în pregătire pentru şoferii din Bucureşti. Primăria Capitalei deschide luna viitoare două noi şantiere pentru pasaje subterane, deşi nu s-au terminat încă lucrările la alte două. Se va lucra la un pasaj subteran cu patru benzi la Piaţa Sudului şi la unul pietonal în centrul oraşului, în Piaţa Romană.
În mai puţin de o lună, utilajele încep să sape la noul pasaj subteran de la Piaţa Sudului. Tunelul rutier va face legătura între Calea Văcăreşti şi strada Niţu Vasile, va avea câte două benzi pe sens şi o lungime maximă de 85 de metri.
Pasajul ar trebui să reducă aglomeraţia din zonă, dar şoferii cred că odată cu deschiderea şantierului va începe calvarul. „Dezastru, dezastru va fi!”, spune unul. „Şi aşa acum e foarte, foarte aglomerat, sunt foarte multe maşini”, comentează un alt participant la trafic.
Tunelul ar trebui să fie gata într-un an şi jumătate şi va fi plătit din fonduri europene.
Cel puţin până la primăvară, lucrările vor merge în paralel cu cele de la pasajul Mihai Bravu, început încă din 2011. Practic, pe o distanţă de nici un kilometru, două şantiere uriaşe vor sufoca traficul în sudul Capitalei.
Probleme vor fi însă şi în centrul oraşului. Luna viitoare vor începe lucrările la pasajul subteran de la Piaţa Romană. Acesta va avea cinci ieşiri, iar trecerile de pietoni vor fi desfiinţate.
După ce vor fi gata lucrările la pasajul pietonal, traficul la suprafaţă ar trebui să fie mult mai fluid, pentru că şoferii vor scăpa de semafoare şi vor traversa intersecţia folosind sensul giratoriu. Intersecţia este traversată în medie, în fiecare oră, de 2000 de pietoni.
Proiectul a fost contestat încă de când a fost anunţat. „Ducând pietonii în subteran, (municipalitatea) practic omoară o zonă din oraş care are un potenţial turistic”, crede Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”.
Pentru noul pasaj pietonal, Primăria Capitalei va plăti 10 milioane de lei, iar el trebuie terminat până la finalul anului viitor.
În prezent, şoferii care traversează oraşul de la nord la sud trebuie să traverseze mai multe şantiere. Se lucrează deja la pasajele Piaţa Presei Libere şi Mihai Bravu, proiecte care costă împreună peste 180 de milioane de lei.