Cum comentaţi modul în care autorităţile alocă bani pentru investiţiile în infrastructură?
Vă aşteptăm mesajele şi comentariile pe site-ul nostru, la secţiunea DigiVOX.
Vrem să ştim, de asemenea, părerile românilor din alte colţuri ale lumii, de la care am vrea să aflăm şi cât de importantă este dezvoltarea infrastructurii pentru autorităţile altor state.
Pentru românii din diaspora am deschi deja o secţiune pe site-ul nostru - Consulatele DIGI 24- unde vă invităm să ne trimiteţi toate opiniile dumneavoatră.
Cu un buget pe anul viitor incert în privinţa investițiilor şi cu o infrastructură demnă de o ţară subdezvoltată, România pierde teren în loc să recupereze din decalaje la capitolul investiţii în infrastructură. Doar în privinţa autostrăzilor anul acesta s-au realizat mai puţin de jumătate din kilometrii promişi. La Digi24 analizăm în această săptămână ce s-a întâmplat în 2014 cu banii prevăzuţi pentru dezvoltarea infrastructurii în transport, cum s-au blocat investiţii şi au îngheţat proiecte. Nu în ultimul rând vom vorbi despre cât de mari sunt pierderile suferite de România din cauza lipsei unor drumuri civilizate.
Autorităţile nu au reuşit anul acesta să taie panglica decât pe 22 de kilometri de şosea de mare viteză. Nici constructorii nu s-au grăbit să lucreze, nici şefii de la drumuri să-i plătească. Investiţiile în autostrăzi și drumuri au fost tăiate anul acesta la jumătate, iar dezastrul s-a văzut în economie atunci când a testat recesiunea.
Cu 670 de kilometri de şosea rapidă, România rămâne una dintre ţările euroepene codaşe la capitolul infrastructură, iar paşii spre o reţea de autostrăzi ca-n Vest sunt tot mai mici. În 25 de ani nu a fost terminată nici măcar autostrada care ar trebui să lege estul de vestul României. Anul acesta, de exemplu, s-a tăiat panglica pentru doar pe 22 de kilometri de autostradă, între Cunţa şi Sălişte. Tronsonul inaugurat cu doar două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale face parte din autostrada Orăştie-Sibiu. În mod normal, această porţiune trebuia inaugurată încă din decembrie 2013, când s-a tăiat panglica pe ceilalţi 60 de kilometri ai aceleiaşi autostrăzi.
Citeşte şi:
ROMÂNIA CU ÎNCETINITORUL. Autostrăzi construite cu piciorul pe frână
Ioan Rus avertizează că autostrăzile pot deveni „vise erotice”
ROMÂNIA CU ÎNCETINITORUL. Cum e la alții. Autostradă suspendată în Indonezia, construită în numai 14 luni