România, absentă nemotivată la Târgul de Turism de la München. Anularea, făcută cu doar o zi înainte de deschidere

Data publicării:
2102 20turism-50806

Toate firmele care urmau să îşi prezinte ofertele la standul României au fost nevoite aşadar să renunţe la Târgul Internaţional FREE de la München sau să închirieze spaţii separate în ultimul moment. Hotelierii şi agenţii de turism sunt revoltaţi, mai ales că mulţi dintre aceştia îşi cumpăraseră deja biletele de avion, făcuseră rezervări pentru cazarea în Germania sau se aflau deja acolo. La cheltuielile de drum şi cazare se adaugă cele pentru deplasările în oraş, pentru pliante, broşuri şi cataloagele în limba germană tipărite special pentru această ocazie.

Am aflat despre această decizie abia cu două zile în urmă de la membrii noştri”, a declarat la Digi24 preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România, Corina Martin. „Decizia de anulare a standului României, aflată cu doar o zi înainte de deschidere, evident că ne-a nemulţumit pe toţi”, spune Corina Martin, subliniind că mulţi dintre reprezentanţii României se aflau deja la München la momentul anunţului de retragere.

„Nu vorbim aici de firme care vând cartofi sau care vând obiecte de artizanat. Vorbim de agenţii de turism şi societăţi hoteliere”

Vorbim de imaginea României aici, nu doar de costurile celor opt societăţi expozante. Este al treilea târg în acest an la care avem asemenea probleme. Pe primele două, Viena şi Stuttgart, am reuşit să le salvăm în ultimul moment. La acest târg din urmă, cel de la München, nu am avut nici măcar informaţia că nu se mai participă! Repet, a fost o decizie luată fără ca noi să mai fim informaţi, deşi cu două săptămâni în urmă am fost informaţi de minister că târgul este unul dintre cele la care România participă şi este înscrisă”, susţine preşedintele ANAT.

Argumentele deciziei nu stau în picioare, consideră aceasta. Într-o intervenţie la un alt post de televiziune, „doamna Grapini mi-a explicat că dânsa a analizat că cei doi expozanţi sau trei înscrişi – nu ştiu de unde are această informaţie, dar este eronată –, nu ar avea un obiect de activitate pe profilul acestui târg. Nu pot să înţeleg cum agenţiile de turism care până acum au mai participat la acest târg în fiecare an, agenţii de turism care au contracte şi au parteneri pe piaţa germană, nu pot să înţeleg cine şi cum i-a putut evalua, şi anume că nu se încadrează în profilul acestui târg.

Noi nu vorbim aici de firme care vând cartofi sau care vând obiecte de artizanat. Vorbim de agenţii de turism şi societăţi hoteliere. Este un târg la care România participă de foarte mulţi ani, iar membrii noştri s-au înscris tocmai ştiind că este un târg aprobat. În turism trebuie să fii prezent la evenimente, la târgurile de turism. Ştiţi bine, se apropie Târgul de Turism al României, să vedeţi acolo cum ne prezentăm.

Suntem singura ţară care se retrage cu o zi înainte, deşi standul era construit

Evenimentul fusese inclus pe lista târgurilor agreate de Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Turism de luni de zile: „Cu mai multe luni în urmă, am fost consultaţi ca patronate, federaţii şi alte asociaţii. Ni s-a cerut lista de târguri pe care o propunem, am transmis-o, am căzut de acord asupra ei. (...) Din moment ce s-a decis asupra ei şi ne-a fost comunicată oficial, tot oficial trebuia să fim informaţi, în timp util, că cineva ia decizia cu doar două zile înainte să se anuleze participarea României ca ţară la acest târg, (...) la care participăm cu promovarea destinaţiilor româneşti. Imaginea ţării contează. Suntem singura ţară care se retrage cu o zi înainte, deşi standul era construit”, mai spune Corina Martin.

Contactată de Mediafax, Maria Grapini a arătat că târgurile şi alte evenimente finanţate sau cofinanţate de la buget se realizează numai în cazul în care se demonstrează eficienţa ediţiilor anterioare şi dacă este cerută de un număr important de firme. „În cazul Târgului Internaţional FREE de la München, direcţia de specialitate nu a putut fundamenta eficienţa participării la ediţia 2012”, susţine ministrul, care Grapini se decide pe chestiuni de marketing având sprijinul unui corp de consultanţi care discută cu direcţia de specialitate, precum şi o firmă de consultanţă în domeniu.

LaTârgul Internaţional FREE de la Münchenparticipă aproape toate statele europene, printre care Marea Britanie, Franţa, Spania, Olanda, Albania, Cipru, Ungaria, Ucraina, Serbia, Polonia, Turcia, Cehia, Austria, Bulgaria, Grecia, Italia şi Croaţia.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri