Ramona Mănescu a trimis Corpul de control al ministrului pentru a verifica toatre cele trei companii pentru a vedea dacă situația din realitate coincide cu cea pe care o are pe hârtie.
„Am trimis Corpul de control, o comisie formată din Corpul de control și funcționari ai Ministerului
Transporturilor, specialiști pe domeniul acesta de infrastructură feroviară, tocmai pentru a vedea în ce măsură în momentul de față pot să fac un anunț cu privire la situația pe care am găsit-o, pentru că vreau să vă fac un anunț”, a declarat ministrul Ramona Mănescu.
În urmă cu aproape o săptămână, Cristian Ghibu, secretarul de stat care şi-a pus semnătura pe contractul de privatizare al CFR Marfă, a fost lăsat fără atribuţii de actualul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu. Atribuţiile sale au fost preluate de ceilalţi secretari de stat.
Relu Fenechiu: „E aproape imposibil să faci raportări incorecte la niște companii așa mari”
„Orice control atunci când preiei un mandat e normal”, a declarat Relu Fenechiu, fostul ministrul al Transporturilor, la Digi24, explicând că a procedat și el la fel.
„Cele trei instituții au management privat. În ceea ce mă privește, am fost și sunt foarte mulțumit de conducerile tuturo celor trei instituții și cred că și controlul va stabili aceste lucruri”, a spus Relu Fenechiu.
„Nu pot să cred că există probelem privind situațiile financiare. Încerc să cred că noul ministru dorește să verifice situațiile financiare pentru a vedea dacă raportărle conducerilor celor trei companii sunt corecte. Din punctul meu de vedere e aproape imposibil să faci raportări incorecte la niște companii așa mari”, este de părere fostul șef al Transporturilor.
Inspectorii vor verifica inclusiv contractele încheiate de companiile feroviare. La CFR Călători există semne de întrebare asupra unor contracte încheiate prin negociere. Este şi cazul acordului cadru în valoare de peste 1,7 milioane de euro semnat cu un offshore înregistrat în Republica Panama pentru livrarea de piese pentru locomotive. Corpul de control va trebui să lămurească şi situaţia contractului de reabilitare a unei linii de cale ferată, în valoare de 300 de milioane de euro, încheiat între CFR SA şi o companie spaniolă. În prezent, documentul este contestat în instanţă de o altă companie. Toate aceste acte au fost semnate în perioada lui Relu Fenechiu. Tot atunci au fost instalaţi şi managerii privaţi în fruntea companiilor feroviare, inclusiv şeful CFR Marfă, Alexandru Drăghici. Potrivit contractului de mandat, acesta primeşte un salariu de 9500 de euro pe lună plus un bonus lunar de 4000 de euro dacă privatizarea companiei reuşeşte.