„Puteţi să mă suspectaţi de orice, inclusiv că merg pe tocuri. Dacă doream să am o afacere în port... Nu sunt prieten cu Şova, nu sunt ai noştri la guvern? Că aşa se fac afacerile în port, când sunt ai noştri la guvern”, a spus Radu Mazăre.
În opinia sa, portul nu s-a dezvoltat suficient în ultimii 24 de ani, spre deosebire de staţiunea Mamaia, administrată de primăria Constanţa.
„Sunt surprins că aţi iniţiat o acţiune de protest împotriva transferului de acţiuni către Primărie pentru că, în opinia mea, în ultimii 24 de ani portul nu s-a dezvoltat cum ar fi trebuit să se dezvolte. Dacă facem o plimbare prin port (...) şi prin Mamaia constatăm că este o diferenţă enormă de investiţii, dezvoltare, locuri de muncă nou create”, le-a spus edilul sindicaliștilor.
„Amestecăm Mamaia cu portul, sunt chestiuni opuse, nu au nimic în comun. Exploatarea portuară e una complexă, pe care puţini o înţeleg”, a fost răspunsul Liderului Federației Naționale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu.
În jur de 300 de angajaţi ai Portului Constanţa au început protestul în faţa Gării Maritime încă de la ora 7 dimineaţa.
Sindicaliştii spun că îşi fac griji atât pentru locurile lor de muncă, cât şi pentru viitorul Portului Constanţa
„Portul Constanţa şi aşa are cele mai mari tarife, aproape, din Europa. Dacă noi vrem tarife mari, o să stăm să ne uităm la un port gol, în care n-or să mai fie vapoare, n-o să mai fie marfă şi n-o să mai fie nici lucrători”, spune liderul sindical.
Dacă Guvernul nu renunţă intenţia de a transforma Primăria Constanţa în acţionarul majoritar al portului, sindicaliştii ameninţă că vor muta protestele în faţa primăriei şi vor bloca activitatea în port. În prezent, aici mai lucrează, potrivit estimărilor făcute de sindicate, doar 12 mii de angajaţi, faţă de peste 50.000, câţi erau înainte de anii '90.