Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, a spus că nu are cum să-i întrebe pe procurori în fiecare zi de stadiul dosarelor, dar știe că au intrat în atenția procurorilor și că sunt în lucru. Ministrul a mai spus că dosarele au fost înregistratre în noiembrie și decembrie anul trecut.
Ramona Mănescu a confirmat pentru Digi24 că peste 1.000 de vagoane apar doar în documente sau nu au putut fi identificate.
„Este o concluzie a Corpului de Control, pe care o verificăm și facem o analiză cu privire la inventarierea, verificarea acestor vagoane. N-au putut fi identificate la momentul controlului, deci am demarat mai departe o anchetă vedem dacă fizic există aceste vagoane. O parte dintre ele există pe hârtie, dar nu au putut fi identificate în teritoriu”, a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, la Digi24.
Ministrul a adăugat că trebuie reluată procedura de inventariere a vagoanelor. Ramona Mănescu a spus că nu s-a făcut o estimare de către Corpul de Control cu privire la prejudiciul adus, dar că raportul final al Curții de Conturi va fi terminat până la sfârșitul acestei luni.
Întrebată pe cine consideră responsabil, ministrul Transporturilor a spus că cea care are responsabilitatea este conducerea companiei CFR SA.
Ramona Mănescu a susținut că toți cei trei directori generali din perioada ianuarie 2012-septembrie 2013 sunt responsabili.
„Toți aceștia sunt responsabili. Corpul de Control i-a menționat pe fiecare în parte de responsabilitatea pe care o au pentru momentul respectiv, dacă au existat indicii cu privire la săvârșirea unor infracțiuni”, a spus Ramona Mănescu.
Ea a subliniat că directorul general poate fi schimbat de Consiliul de Administrație al companiei.
„CA este foarte mulțumit în momentul acesta de prestația directorului general. Eu sunt foarte nemulțumită și de prestația directorului general, și de prestația Consiliului de Administrație, mai ales că am în față un raport al Corpului de Control, care arată foarte clară că nici CA nu și-a îndeplinit atribuțiile”, a menționat ministrul.
Cu privire la schimbarea Consiliului de Administrație și a directorului, Mănescu a răspuns că sunt niște proceduri din lege care trebuie respectate pentru a nu ajunge la DNA. Ea a adăugat că acum urmează aceste proceduri.
Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA şi Secţia Regională de Poliţie de Transporturi Bucureşti după un control la CFR SA, în urma căruia au fost constatate deficienţe de natură economică, administrativă sau organizatorică, precum şi indicii privind săvârşirea de infracţiuni.