De 14 ani se discută depre o linie de metrou care să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. În ultima variantă a proiectului, magistrala subterană porneşte de la staţia 1 Mai, trece de bulevardul Expoziţiei ajunge la Piaţa Presei Libere, de unde până la aeroport urmează Şoseaua Bucureşti-Ploieşti şi DN1. Pentru cele 12 staţii şi pentru construirea celor 14 kilometri de tunel sunt necesare resurse uriaşe, motiv pentru care autorităţile se gândesc să renunţe la proiect.
„Un miliard și vreo 200 de milioane de euro cât e estimarea, mi se pare uriașă și nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă”, este de părere Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
Este contrazis însă de fostul director al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
„În urma măsurătorilor făcute a rezultat că peste 180.000 de oameni vor folosi metroul”, afirmă Gheorghe Udrişte, fost director Metrorex.
Iar numărul acestora se va dubla în 15-20 de ani. Şeful de la Transporturi caută, însă, soluţii mai ieftine.
„O să propun guvernului un proiect suprateran pentru că avem infrastructura feroviară până aproape de Aeroportul Otopeni, am putea prelungi această infrastructură și să o introducem în subteran eventual doar în zona aeroportului”, mai spune Relu Fenechiu.
Acum, trenul opreşte la doi kilometri de aeroport, de unde călătoria continuă cu microbuzul.
Puţini sunt şi cei care după ce au coborât din avion pe Aeroportul Otopeni urcă în tren ca să ajungă în Capitală, deşi preţul unui bilet sare cu puţin de 7 lei.
Mulţi dintre clienţii taximetriştilor ar dispărea odată ce aeroportul va fi legat de Capitală de o linie feroviară directă sau printr-o magistrală de metrou.