Protest la TAROM. Angajații departamentului tehnic s-au întors la lucru
Actualizare 13:20:Cei 200 de angajaţi de la departamentul tehnic al TAROM s-au întors la lucru. Liderii de sindicat au negociat cu reprezentanţii ministerului Transporturilor.
Cei de la Ministerul Transporturilor au ajuns la concluzia că este nevoie de o expertiză externă, formată de un reprezentant al sindicatului, un expert din străinătate și un reprezentant al Autorității Aviatice. Această comisie va stabili dacă în cazul celor 200 de angajați cărora le expiră aceste licențe este nevoie să fie reînnoite sau pot să lucreze și fără licențe.
Liderii sindicatului au mai spus că nu este singura nemulțumire pe care o au, ei nu mai pot să facă achiziții directe în cazul unei piese, fiind nevoie de licitație, iar acestea pot dura până la câteva săptămâni, fapt ce poate conduce la întârzierea reparațiilor la aeronave.
_____________________
Actualizare:Un secretar de stat în Ministerul Transporturilor a ajuns la aeroportul Henri Coandă, unde are loc protestul celor 200 de angajați din departamentul tehnic TAROM.
„După ce voi analiza cerințele cu celeritate, voi lua o decizie și le-o voi comunica personal. Se pare că aceste licențe nu au fost prelungite din motive întemeiate, dar până nu studiez și cer părerea Autorității de Aviație Civilă, emitentul acestor licențe, nu mă pot exprima.
Dacă au dreptul de a se prelungi aceste licențe, li se vor prelungi”, a spus Valentin Preda, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
______________________
Angajații TAROM se tem de pierderea licențelor pentru departamentul tehnic, acest lucru înseamnă licențe pentru activitățile de reparație, întreținere și verificare, atât din flota proprie, cât și de la alte companii.
Dacă ar pierde aceste licențe, departamentul tehnic ar fi paralizat și nu și-ar dăsfășura activitatea. O altă variantă ar fi ca TAROM să apele la o altă companie care să opereze aceste activități de verificare, reparație și întreținere, lucru care ar putea să crească costurile pentru aceste servicii.
Aproximativ 200 de persoane protestează la această oră, dintr-un total de 400 de persoane angajate la acest departament. Pentru 30 de angajați din cei 200 care protestează, licențele expiră luna aceasta. Ei spun că vor prelungi protestul mai multe ore și vor refuza să lucreze până nu se rezolvă această problemă.
Dacă nu li se va prelungi aceste licențe, angajații vor pierde lunar 500 de lei de persoană, care erau alocați pentru hrană.
Pasagerii nu vor fi afectați de acest protest, pentru că acești angajați lucrează la avionaele aflate în revizie.
Sindicaliștii de la TAROM sunt nemulțumiți cu privire la faptul că pentru orice achiziție pe care urma să o efectueze, compania ar trebui să organizeze o licitație, iar acest fapt ar întârzia activitatea departamentului tehnic.
Potrivit informațiilor de la această oră, nu sunt consecințe directe deoarece angajații de la departamentul tehnic au verificat aeronavele anterior.
Momentan, nu există pericolul ca zborurile companiei să fie anulate sau să aibă întârzieri. Aeronavele care își desfășoară acum activitatea au fost verificate anterior.
Expert în aviație: Pregătirea pe care o au aceşti oameni nu este o pregătire accesibilătuturor
„Pierderea licenţelor înseamnăcăTaromvațineaeronavelelasol, pregătirea pentru zbor, eventualelereparaţiinuse vormaiputeaface, pentru că personalul care arelicenţănuvamaiputeasăo facă. Aceste revizii tehnice presupuncătrebuieadusăoaltădirecţietehnicăa TAROM-ului dinaltăţarălaOtopeni,sausă-i transporteaeronaveleînalteţări. Pregătirea pe care o au aceşti oameni nu este o pregătire accesibilătuturor, eisuntselectaţiînfuncţie de capacitatea lor de aparticipalaanumite lucrărilaaeronave”, a declarat Sorin Stoicescu, expert în aviație.
Lider de sindicat: Se dorește împărțirea personalului tehnic în două
„Nemulţumirea a pornit delafaptul că nu vorsăprelungeascălicenţele personalului tehnic aeronautic,puteausălasesătreacă chestiaasta, personalul nu iartă, unul a luatlicenţălunătrecutăşilucrează cumine, iar cel ce trebuiasădea examen acum nu-lmaipoateda.
AutoritateaAeronauticăa spuscănu enecesarălicenţărespectivă pentru tot personalul. Se cere demisia locțiitorului directorului tehnic, domnul BucurSever. Este adouăoarăcând ne face lucrulasta,în2001, când s-au anulat toatelicenţele naționale de aviație pentru personalul tehnicşile-am obţinut după trei ani de zile când a venit domnul ministru Berceanu,căel fiind de aviaţieşi-a dat seamă ce înseamnă.
În acei ani s-a lucrat pe nişte autorizaţii caresuntvalabile numai aici,intern, autoritatea nu prea le recunoaşte.
Pentru cursele operate de TAROM nuvafi nimic, nuvafi unimpact pentrucătot personalul care operează este dinpartea heavy mentenance, la controalele mari, managementulastavrea,săîmpartă personalul tehnicîndouă.
Existăoclică, domnul director Bucur trebuie să răspundă şi pentru vreo patru milioane de lire sterline pentru contractul cu JETCOM.
Am anunţat de ieri conducerea că este o situaţie explozivă din cauza neprelungirii licenţelor pe partea tehnică. Ei spun că există o recomandare a autorităţii aeronautice, care spune că nu este imperios necesar să aibă toată lumea această licenţă, dar neprelungirea ei ne afectează drepturile.
Au venitîntretimp jandarmiilahangar, iar acest protest nu este organizatlasindicat, eu,calider, le-am sugerat oamenilorsămeargălatreabă,astaa fost o decizie a oamenilor”, a spus Nicolae Aurel Curdov, secretar general al sindicatului TAROM, la Digi24.
„Avem 30 de persoane care trebuie să dea licenţa luna aceasta şi el nu a aprobat prelungirea. Am rugat să ne dea o explicaţie şi a zis că el nu semnează pentru aceste licenţe, invocând că vine Curtea de Conturi. A trebuit să le spun oamenilor ce se întâmplă”, a adăugat secretarul general al sindicatului.
- Etichete:
- tarom
- protest spontan
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News