Controlorii de trafic spun că restructurarea ROMATSA a creat haos în instituţie.
„Ăsta este un stres enorm pentru cineva care se aşază la dirijare. Este pusă în pericol siguranţa traficului aerian când un om stresat se aşază în faţa ecranului de dirijare unde are 20 de avioane”, spune Alecu Florin Diaconu, reprezentant al sindicatului ROMATSA.
Aproape 200 dintre angajaţii regiei de stat au protestat în faţa instituţiei, purtând banderole albe. Este pentru prima oară în ultimii 20 de ani când se întâmplă acest lucru. Ei îl acuză pe noul director că militarizează compania. În replică, managerul spune că toate angajările se fac în urma unor concursuri.
„Ultima angajare este tot un abuz. Este vorba despre fiul unui prieten, coleg de breaslă de-al domnului general Aurel Stanciu. Trebuia să aibă experienţă pe postul respectiv pe achiziţii, construcţii. Pe diploma lui scria expert în tancuri şi tractoare”, adaugă Gabriel Tudorache, reprezentant al sindicatului ROMATSA.
„Eu nu aduc pe nimeni. Ceea ce deranjează este de ce eu am deschis ROMATSA oricăruia din societatea românească să participe la un examen”, se apără Aurel Stanciu, directorul general ROMATSA.
Reorganizarea Regiei are drept scop reducerea birocraţiei, a incompatibilităţilor şi a conflictelor de interese, şi nu prevede scăderi de salarii sau concedieri, spune conducerea instituţiei.
ROMATSA are aproape 1.600 de angajați, din care 600 sunt controlori de trafic. Într-un an, peste jumătate de milion de aeronave trec pe cerul României cu peste 100 de milioane de pasageri.