Promisiunea Metrorex: Magistrala 4 de metrou va fi gata până în decembrie

Data publicării:
metrou

Extinderea magistralei 4 de metrou cu încă două staţii, Laminorului şi Străuleşti, e aproape gata..

Constantin Mustăţea - directorul de investiţii al Metrore: „Din punct de vedere al structurii, după cum vedeţi, este 99 la sută finalizată. Ba chiar şi accesele sunt aproape gata din punct de vedere al acoperirii. Iar din punct de vedere al finisajelor şi al instalaţiilor suntem undeva peste 80 la sută cu lucrările”.

Staţia va fi una dintre cele mai lungi din Bucureşti. Va avea 390 de metri şi patru intrări cu lifturi şi scări rulante. A fost adaptată şi pentru persoanele cu deficienţe locomotorii, dar şi pentru nevăzători.

Noul tronson va avea 1,9 kilometri şi va face legătura dintre staţia Străuleşti şi staţia Parc Bazilescu. Metrorex estimează că în fiecare oră, pe fiecare din cele două sensuri, vor circula aproximativ 50.000 de călători.

În subteran au fost montate elice de mare capacitate, iar de jur-împrejurul staţiei există canale de aerisire.

Staţia Străuleşti va fi prima iluminată natural, cu ajutorul unor deschideri făcute în tavan. În plus, finisajele sunt inspirate din descoperirile arheologice făcute în timpul săpăturilor, cartierul Străuleşti fiind unul dintre cele mai vechi din Capitală.

Consuela Dumitrescu – arhitect: „Toate elementele din interior pleacă de la preluarea elementelor arheologice redesenate şi transformate în elemente decorative.”

Şi tot ca o premieră, anul viitor va fi gata şi primul nod intermodal din Bucureşti. Acesta va cuprinde o parcare de 690 de locuri şi staţii pentru RATB şi autobuzele metropolitante. Staţia intermodală va fi legată de cea de metrou printr-un pasaj.

Constantin Mustăţea - directorul de investiţii al Metrorex: „De la Străuleşti până la Gara de Nord nu se poate parcurge în mai mult de 15 minute. Oricum mai puţin decât cu maşina dacă ne gândim la orele de vârf”.

Ca să-i convingă pe bucureşteni că magistrala 4 e aproape gata, Metrorex i-a invitat să intre în subteran.

Lucrarea de extindere cu două staţii şi construirea nodului intermodal va costa aproximativ 250 de milioane de euro şi va fi gata cu o întârziere de un an şi jumătate.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri