Probleme financiare. Primăria Capitalei nu mai poate face plăţi mai mari de un milion de lei

Data publicării:
SORIN OPRESCU 3 AGERPRES

Unsprezece milioane de euro pentru 122 de kilometri de piste pentru biciclete. Adică mai bine de 90.000 de euro pe kilometru, care nu înseamnă nimic altceva decât o simplă vopsea trasă pe trotuar.

În 2010, Poliţia Rutieră a pus frână proiectului. A închis toate pistele pentru că acestea erau trasate pe trotuar şi puneau în pericol siguranţa pietonilor.

Tot în timpul primului său mandat, Sorin Oprescu a demarat proiectul Podului Ciurel. Pasajul, care trebuia să treacă peste Şoseaua Virtuţii, făcea parte din viitoarea autostradă suspendată. Lucrările au început în 2010.

Podul din zona Ciurel ar trebui să facă legătura dintre Splaiul Independenţei şi autostrada spre Piteşti. E parte a unui drum de aproape opt kilometri, dintr-un proiect estimat la 138 de milioane de euro.

Muncitorii nu au apucat să toarne decât un picior din pod, pentru că proiectul a fost blocat de două ori în instanţă de locuitorii din zonă. Primăria nu a ţinut cont însă de hotărârea Curţii de Apel şi a continuat, în ritm lent, lucrările. Podul ar fi trebuit să fie gata în 2014, dar din cauza proceselor, întârzierile depăşesc acum doi ani.

Cea mai costisitoare lucrare făcută în mandatele lui Sorin Oprescu a fost, însă, Arena Naţională. Stadionul a fost gândit ca o copie fidelă a Commerzbank Arena din Frankfurt. Primăria a plătit 19 milioane de euro pentru proiectare, iar planul iniţial viza o arenă de 50.000 de locuri, la fel ca cea fin Germania.

Costul iniţial al stadionului era estimat la 120 de milioane de euro, însă după ce în proiect au fost adăugate încă cinci mii de locuri şi au fost semnate patru acte adiţionale, Arena Naţională avea să coste până la urmă 234 de milioane de euro.

Stadionul a fost inaugurat în septembrie 2011, însă până acum gazonul a fost schimbat de 6 ori. Pentru întreţinerea, administrarea şi exploatarea arenei, primăria a plătit firmei UTI - 7,5 milioane de euro.

Pe lista proiectelor mari se află şi pasajul Mihai Bravu. Construcţia lui a durat aproape patru ani. Început de firma lui Nelu Iordache, podul a fost abandonat la stadiul de piloni. În 2013, italienii de la Astaldi au preluat proiectul şi l-au terminat anul acesta, contra sumei de 25 de milioane de euro. Şi mai bănos a fost contractul semnat de Tehnologica Radion pentru reabilitarea Şoselei Iancului şi Şoselei Pantelimon - 70 de milioane de euro. Începute în 2013, lucrările nu sunt gata nici după doi ani şi jumătate.

De numele primarului se leagă şi scandalul închirierii sediului actual al primăriei. Municipalitatea a plătit în ultimii cinci ani aproape 13 milioane de euro pentru a folosi sediul din Splaiul Independenţei. Banii respectivi ar fi fost suficienţi pentru a cumpăra întreaga clădire de 14 etaje.

Sorin Oprescu a fost ales de două ori primar general, în 2008 şi 2012. De fiecare dată, pe lista de promisiuni electorale au fost lucrări mari de infrastructură.

Primarul vedea oraşul pe care îl conduce gazda Olimpiadei din 2020. Cele mai multe promisiuni au rămas pe hârtie.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri