ACTUALIZARE. Reacția OTP:
„Procesul a fost demarat inițial pentru cei aproximativ 400 de clienţi care au refuzat semnarea actelor adiţionale întocmite în baza OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Instanţa a extins pe parcurs procesul pentru 8.000 de clienţi, dar în cazul a 7.600 dintre aceştia, au fost eliminate deja respectivele clauze încă din anul 2010, atunci când au fost implementate prevederile OUG 50/2010, prin eliminarea dreptului băncii de a modifica unilateral nivelul dobȃnzii”, se arată într-un răspuns trimis Digi24 de către OTP.
„Astfel, în esenţă, modalitatea de eliminare a clauzelor abuzive este un aspect netranșat în mod evident prin hotărȃrea judecătorească, ci mai degrabă o procedură formală, atȃt timp cȃt prevederile acestora nu au produs efecte în cazul clienților care nu au acceptat aplicarea OUG 50/2010 sau au fost eliminate din contractele implementate ca urmare a aplicării OUG 50/2010, încă din anul 2010. Ȋn plus, dorim să amintim faptul că prin aplicarea OUG50/ 2010, toate contractele OTP Bank Romȃnia sunt conforme cu toate prevederile legale, însă clienţii au avut posibilitatea refuzului de aplicare a ordonanţei dată prin Legea 288/2010 de aplicare a OUG 50/2010”, potrivit băncii.
În acest proces sunt vizaţi zeci de mii de clienţi ai băncii OTP. Aceştia au câştigat în instanţă eliminarea mai multor clauze abuzive, legate de dobândă, din contractele de credit. Banca îşi pusese în contract dreptul de a modifica această dobândă. Una dintre prevederile din acest contract spunea că „dobânda este variabilă în conformitate cu politic băncii”. Astfel, clienţii băncii nu ştiau în funcţie de ce variază această dobândă.
De asemenea, unii clienţi ai băncii susţin că, deşi indici precum Euribor sau Libor au scăzut, banca nu a redus această dobândă.
Clienţii OTB trebuie să meargă din nou în istanţă pentru a cere rambursarea banilor pe care banca i-a încasat de pe urma acestor clauze abuzive.