Pentru fiecare, municipalitatea a plătit câte 34.000 de euro. În timp ce o mare parte dintre autobuzele cumparate de RAT Craiova în 2006 au funcționat foarte puțin sau deloc, călătorii craioveni merg în continuare cu autobuze românești fabricate în anii 1990.
Fosta conducere a achiziţionat aceste autobuze din Sicilia. Pentru că modelul este unul rar, reparaţia maşinilor este foarte scumpă.
„Suntem puși acum în postura în care nu avem ce să facem cu ele. Nu ne permitem să dăm 800 de milioane ca să reparăm un autobuz. Și daca am avea suma, nu am da ca să reparam mașinile alea, pe care le-ați văzut cum arată. Deocamdată preferăm să ne facem treaba cu ce avem în curtea proprie”, a declarat Radu Preda, director RAT Craiova.
Şoferii Regiei de transport spun că autobuzele cumpărate în 2006 nu sunt deloc fiabile, iar mare parte dintre ele sunt folosite acum pentru piese de schimb.
Cei mai mulţi călători sunt nemulţumiţi de condiţiile în care sunt nevoiţi să călătorească. „Marea majoritate sunt jalnice. E frig, vara e foarte cald, nu se poate circula cu ele în condiții decente", a subliniat un călător.
Multe dintre autobuzele cumpărate în 2006 nu sunt prevăzute cu instalaţie de căldură, pentru că au fost proiectate să funcţioneze în Sicilia, unde este foarte cald.