Premieră mondială. Trenurile de mare viteză din Franţa intră pe segmentul low-cost

Data publicării:
1902 20tgvlowcost-50428

Preţul biletului este de trei ori mai mic faţă de cel al unui tren Train Grand Vitesse obişnuit, la jumătate faţă de un bilet normal de avion şi cu zece euro mai mic comparativ cu un bilet de avion low cost. Iniţiativa ar putea scurtcuirta concurenţa acerbă venită din partea operatorilor aerieni low-cost precum Ryanair, care se specializase pe transportarea navetiştilor din oraşele mai mici spre Paris.

Ca orice mijloc de transport low-cost, şi călătoria cu Ouigo înseamnă un confort redus pentru un preţ mai mic. SNCF a scos vagoanele bar, clasa I şi a pus mai multe scaune în trenuri pentru a rentabiliza activitatea. Ouigo poate transporta astfel 1200 de pasageri, cu 20% mai mulţi decât un TGV normal.

Trenul pleacă din gări periferice oraşelor pentru a face economie, aşa că pasagerii vor plăti în plus pentru a ajunge la îmbarcare. Chiar şi aşa, lansarea noului TGV a făcut vâlvă, pentru că este pentru dată în lume când un operator feroviar lansează un astfel de serviciu low-cost, notează Le Figaro. La fel ca biletele de avion low-cost, biletele de Ouigo vor fi puse în vânzare doar online, iar pasagerii trebuie să se prezinte la gară cu 40 de minute înainte de plecare.

Pentru moment, SNCF a introdus doar patru garnituri de tren Ouigo. Compania de căi ferate estimează că va vinde 1 milion de locuri pentru noul tren. Fiecare loc va avea un preţ de sub 25 de euro, deci începutul Ouigo va fi unul modest.

Spre comparaţie, trenurile de mare viteză fac 102 de călătorii anual, iar în 2012 au generat pentru SNCF încasări de 7,5 miliarde de euro. De altfel, TGV-urile au fost mereu motorul de creştere pentru afacerile SNCF. În ultimii ani însă, pe fondul crizei, traficul înregistrat de aceste trenuri s-a contractat. Dacă între 2000 şi 2008, traficul a crescut cu peste 40%, în ultimii patru ani avansul a fost de doar două procente.

Anul trecut, numărul călătorilor s-a redus cu 0,5% pe traseele din interiorul Franţei. Ca atare, marea provocare pentru SNCF este de a atrage cât mai mulţi călători, mai ales pe cei care evitau TGV-urile clasice din cauza preţurilor ridicate.

Un Train Grand Vitesse circulă cu o viteză cuprinsă între 200 şi 320 de kilometri pe oră.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Gigantul sud coreean care a anunțat o investiție fabuloasă în România, o premieră în Europa. Contractul spune...
Digi FM
Doi vloggeri români au vizitat Venezuela, una dintre cele mai sărace țări din lume: „Am fost șocați, un...
Pro FM
Cum este Misha Miller, care a cucerit topurile muzicale cu Alex Velea, în timpul liber: „Nu trebuie să...
Film Now
Ce avere are acum Macaulay Culkin, starul din „Singur Acasă”
Adevarul
Misterioșii regi ai dacilor. Cine au fost căpeteniile care au răspândit faima de temut a războinicilor...
Newsweek
OFICIAL Casa de Pensii recunoaște că va livra pensiile în ianuarie cu 7 zile întârziere. De ce?
Digi FM
Monica Bîrlădeanu, adevărul despre motivele pentru care nu-și mai face rezoluții la început de an: „Am...
Digi World
Ce culoare este pantoful din imagine? De ce unii văd roz, iar alții turcoaz
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată acum Marv, unul dintre bandiții din "Home Alone". Cu ce se ocupă după ce a renunțat la actorie...
UTV
CRBL, primul Craciun departe de fiica sa, Alessia: „Povestim pe WhatsApp, dar nu e acelasi lucru”. Artistul a...