Maşinile pe care Poşta le foloseste acum trebuie returnate la finele lunii martie, conform contractului de leasing.
„Conducerea de atunci a companiei a optat pentru o variantă care ne pune în situaţia de a încheia un nou contract, de a înapoia maşinile, după ce, timp de patru ani de zile, am plătit 19, 2 milioane de euro", a explicat Dan Dumitrescu, purtător de cuvânt la Poșta Română.
Poşta Romană are un contract de leasing operaţional - adică o închiriere pe cinci ani a flotei auto. Teoretic, un tip de contract plin de avantaje pentru client. În realitate, lucrurile stau exact pe dos.
Cumpărate cu banii jos, cele 700 de mașini ale poștei ar fi costat doar 14 milioane de euro, nu 19 milioane cât a plătit Poșta Română pentru întreținerea lor.
Suma ar fi fost probabil mai mare cu jumătate, dacă mașinile ar fi fost achitate în rate.
Acesta nu este singurul contract păgubos semnat de Poșta Română. Curtea de Conturi a semnalat nereguli de aproape 98 de milioane de lei în perioada 2008 - 2011.
Noile cheltuieli apasă şi mai mult bugetul Poştei, care în ultimii trei ani a înregistrat pierderi de peste 400 de milioane de euro. Mulţi dintre cei peste 31.000 de angajaţi sunt vizaţi anul acesta de concedieri.