În ultimii ani, reprezentanţii firmelor de asigurări s-au plâns tot mai des de profiturile tot mai mici, din cauza daunelor tot mai mari şi mai multe. Acum sunt hotărâţi să pună piciorul în prag.
„În ianuarie am sesizat o temperare a preţurilor. Însă, estimăm ca să ajungă la un preţ de echilibru probabil care, din punctul meu de vedere l-aş vedea undeva pentru o cilindree de 1390 de cm undeva la 500 - 550 de lei”, spune Alexandru Pintilie, broker de asigurări.
Adică o majorare de aproximativ 20% faţă tarifele din prezent. Dar există şi un revers al medaliei.
În prezent, aproximativ 85% dintre şoferi au încheiată o poliţă RCA. Specialiştii spun că majorarea preţului poliţei ar putea determina tot mai muţi şoferi să renunţe la asigurarea obligatorie.
Un astfel de comportament, spun analiştii, se aplică mai ales şoferilor care au produs daune, adică aproximativ 10% din totalul asiguraţilor. Pentru restul şoferilor, potrivit oficialilor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, impactul majorării este compensat de reducerile primite prin sistemul bonus-malus.
„Într-un an, cam 90% dintre asiguraţi nu produc daune. Ceea ce înseamnă că, pe fiecare an fără daună primesc un bonus de 10%. În 2013, iată că după trei ani de aplicare a sistemului înseamnă o reducere de 30% asupra tarifelor pe care societatea îl practică”, spune un reprezentant al asiguratprilor.
Un alt efect al majorării preţurilor ar fi că tot mai mulţi şoferi vor alege o poliţă ieftină. Brokerii spun că din această cauză ar trebui să ne aşteptăm la probleme, mai ales că în 90% din cazuri, asiguratorii care oferă poliţe ieftine nu vor oferi despăgubiri în termenul legal.