Cele 16 piese speciale care vor completa noul pod de la Agigea sunt făcute de o firmă din Germania. Piesele sunt prototip şi au fost realizate special pentru podul românesc. În curând, ar putea să fie produse în serie şi pentru alte proiecte.
„Sunt proiectate special pentru acest pod şi ăsta a fost şi motivul pentru care s-a întârziat cu livrarea lor, nu atât faza de producţie, cât faza de omologare”, a spus Daniel Sârbu, directorul executiv al constructorului.
Aparatele prototip, fabricate în Germania, numite reazeme antiseismice, pot prelua şocul unui cutremur de până la 9 grade pe scara Richter.
De aproape un an, de când podul a fost inagurat, şoferii aşteaptă să şi poată circula pe el.
Podul de la Agigea are dublu rol: el poate lega cele două părţi ale Portului Constanţa şi poate prelua o parte din traficul intens pe timp de vară, de pe podul vechi de la Agigea.
Stadiul lucrărilor la podul de la Agigea a fost verificat şi de ministrul Transporturilor.
„Până la sfâşitul lunii să montăm toate aparatele de reazem antiseismice, astfel încât să putem spune că lucrarea este finalizată şi cu aparatele de reazem. Ştiţi că asta era de fapt problema pentru care podul nu s-a pus în funcţiune”, a spus Iulian Matache, ministrul Transporturilor.
Data limită pentru montarea ultimelor piese este 26 septembrie. Constructorii susţin că apoi va putea avea loc recepţia lucrării, iar circulaţia va fi pornită. Podul de la Agigea a costat 28 de milioane de euro, din care 70% bani europeni.