Parlamentul este chemat în ajutor ca să tranşeze situaţia terenului pe care ar trebui construit aeroportul de la Braşov. Aleşii trebuie să decidă în sesiunea din septembrie dacă suprafaţa necesară pentru finalizarea lucrărilor va fi preluată de Consiliul Judeţean. Până atunci, însă, Agenția de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov a lansat o petiţie în care sunt explicate avantajele unei asemenea investiţii.
„Riscul cel mai mare este ca firmele private, în special firmele cu acţionariat străin, să-şi relocheze activitatea în zone cu accesibilitate mult mai uşoară”, spune Mihai Pascu, președintele Agenției de Dezvoltare Durabilă a Județului Brașov.
Infrastructura este marea problemă reclamată de investitori.
„În condiţiile în care am avea o infrastructură mai bună, ne-ar reduce timpii pe care îi avem în transportarea mărfii”, spune Dragoș Macavei, director administrativ la DraxlMaier România.
„Oameni de afaceri interesaţi să investească în Braşov ne-au spus despre două chestiuni care ar favoriza investiţia în Braşov. Forţa de muncă calificată şi calitatea infrastructurii. Din păcate, în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii, legată de accesibilitate, stăm foarte prost”, spune Claudiu Coman, vicepreședintele Consiliului Județean Braşov.
„În situaţia în care Braşovul a făcut o dezvoltare a industriei de înaltă precizie, a industriei de înalt nivel tehnic, are nevoie această industrie de transport”, spune Nicolae Țucunel, analist economic.
Terenul pe care ar trebui construit aeroportul aparține Institutului Cartofului și a fost dat în folosință Consiliului Județean pentru o perioadă de numai 5 ani, termen care a expirat.
Petiția inițiată la Brașov, lansată pe rețelele de socializare, a fost semnată până acum de 2.000 de oameni.