Una dintre cele mai moderne gări din România are câteva dotări care, deocamdată, nu folosesc nimănui. Fără pasarela care traverseaza liniile, pasagerii trebuie să meargă sute de metri, prin locuri improvizate, ca să ajungă la trenuri.
Oamenii s-au adaptat și speră ca pasarela să fie dată în folosință cât mai repede:
- Circulăm pe unde putem, cum putem. Până la linia a cincea, a şasea... no. Dacă mai ai şi bagaj să-l tragem după noi, ce să facem?
- Se ajunge puţin mai greu dar asta e! Sper că să le dea drumul cât de curând.
- Nu mai zic nimic pentru că e chiar bătaie de joc. Asta e Romania!
La solicitarea Digi24, CFR SA a explicat, într-un comunicat, de ce pasarela nu poate fi deschisă.
„Lucrările la pasarela pietonală din stația CF Arad sunt finalizate în proporţie de 99,5% (...) De asemenea, menţionăm faptul că a fost revizuită şi documentaţia de siguranţă la incendiu, conform noilor cerinţe ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, şi a fost depusă în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare”, se menționează într-un comunicat al CFR SA.
Lucrurile se văd altfel la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Arad.
„Lucrarea respectă normele dar cei de la CFR nu au depus încă documentele pentru autorizaţia pentru securitate la incendiu”, spune căpitanul George Pleşca, purtător de cuvânt ISU Arad.
Iniţial, lucrările pentru modernizarea gării din Arad ar fi trebuit încheiate în vara lui 2014, dar termenul a fost prelungit până în decembrie anul trecut. Nici atunci nu a fost făcută recepţia lucrărilor, aşa că noul termen înaintat de companie este iunie 2016.