În intersecţia de la Piaţa Sudului nu se vede că ar fi început un şantier.Nu sunt muncitori, panouri de avertizare sau utilaje de construcţii. Lucrările ar trebui să înceapă peste aproape o lună, dar constructorul are nevoie de mai multe aprobări pentru a porni utilajele.
„Primii muncitori vor apărea pentru lucrările de utilităţi. Pe trotuar şi zona verde, iar în trafic probabil vom începe primele lucrări la sfârşitul lunii sau începutul lunii viitoare. Lucrări serioase, nu de pregătire”, explică Grigorie Verenciuc, reprezentant al firmei de construcţii.
Cu totul altceva spunea însă primarul Capitalei la semnarea contractului de finanţare.
„Astăzi, 8 mai, după semnarea lucrurilor astea... Sincer să vă spun, am şi început să montăm partea de organizare de şantier. Am început să o facem”, spunea Sorin Oprescu în urmă cu câteva zile.
Şoferii aşteaptă de mult o soluţie, dar sunt sceptici că lucrările vor fi gata la timp.
„În şapte, opt ani se vor termina. În acelaşi ritm cu care probabil o să şi înceapă”, spune un conducător auto.
Pasajul subteran a fost gândit pentru a elimina aglomeraţia de pe străzile din zona Piaţa Sudului.
„Rampa de intrare-ieşire de pe Niţu Vasile de 160 de metri cu două benzi pe sens. Iar în zona centrală se desface în două tunele diferite”, explică un inginer constructor.
Tunelul ar urma să continue viitorul pod de la Mihai Bravu. Sorin Oprescu promite că timpul de aşteptare în trafic va scădea cu 75 % când totul va fi gata.
Din cauza lucrărilor, în momentul ăsta se stă aproape trei sferturi de oră, însă după ce pasajul de va da în folosinţă, autorităţile promit că se va mai sta doar şapte minute.
Pasajul de la Piaţa Sudului ar trebui să fie terminat într-un an şi jumătate de la startul lucrărilor. Valoarea estimată a construcţiei este de 28 de milioane de euro, din care 21 provin din fonduri europene nerambursabile.