Între timp, apar informaţii noi în ceea ce ar putea fi numit furtul secolului. Suspecţii ar fi ţinut în pungi operele, în aşteptarea unui client. Nu ştiau cât să ceară pentru ele şi, când au aflat de la televizor ce furaseră, au intrat în panică. Se gândeau să le dea foc ca să nu fie prinşi.
Două minute. Atât a durat cel mai mare furt din istoria Olandei. Hoţii au blocat clapeta care ar fi declanşat alarma şi au intrat apoi în sala unde se aflau tablourile.
În cele din urmă, un alt senzor a pornit alarma, dar hoţii reuşiseră deja să ia tablourile. Cercetările i-au condus pe polițişti tocmai în România, unde s-ar fi ascuns autorii furtului. Cei trei suspecţi reţinuţi de către anchetatorii români susţin că nu au nicio legătură cu furtul.
Cu toate acestea, poliţiştii olandezi sunt convinşi că românii sunt cei care au intrat în muzeu, aşa că autorităţile olandeze cer extrădarea lor.
Surse din cadrul anchetei spun că suspecţii nu ştiau cât de valoroase erau operele de artă, aşa că le-au scos din rame şi le-au păstrat în pungi de plastic de un leu. Ba chiar se gândeau să le dea foc, de teamă să nu fie prinşi. Interceptările procurorilor arată că ei le atribuiseră lucrărilor nume de maşini, ca Matiz, sau de alte obiecte. În acelaşi dosar este cercetat şi un evaluator, care ar fi confirmat, înainte de încercarea de vânzare a tablourilor, că acestea sunt autentice.