Centrul Tehnic Titu are 32 de kilometri de pistă de diferite dimensiuni, realizate pentru a simula condiţii de mers extrem de variate: de la drumuri cu denivelări sau cu apă, pănă la cele rapide. Aproape cinci kilometri sunt rezervaţi testării maşinilor la viteze foarte mari.
Maşinile sunt testate pentru a face faţă temperaturilor extreme. Pe bancurile de teste se fac 450.000 de ore de încercări.
Pista de încercări de la Titu are 4,6 kilometri lungime. Inginerii de aici nu testează doar viteza maşinii, ci şi dinstanţa de frânare, se uită şi la consumul de carburant, la nivelul de zgomot din habitaclu şi măsoară şi comportamentul maşinii în curbe. Toate aceste date sunt introduse într-un calculator şi analizate.
Rolul acestor teste este de a depista încă din fabrică eventualele defecte ale autoturismelor.
„În momentul în care un asemenea defect este detectat este imediat semnalat proiectantului care vine cu nişte soluţii, creem nişte piese prototip pe care le testam din nou”, explică Sorin Buşe, directorul Centrului Tehnic Titu.
Specialiştii de la Titu nu verifică doar cum funcţionează vehiculele pe drum. Uşa şoferului este închisă şi deschisă de 100.000 de ori, cea a pasagerului de 75.000 de ori. Portierele spate sunt testate la 50.000 de închideri şi deschideri, iar porbagajul de 30.000 de ori.
Tot aici sunt simulate condiţii diverse pentru o maşină şi sunt realizate chiar şi teste de miros.
„Avem camere climaterice unde putem testa maşinile de la -20 de grade până la +80. Avem bineinteles teste de apă, dar avem şi teste de praf. Avem teste pentru miros, pentru a fi siguri că mirosul în maşina nu este alterat de temperatură, pentru a fi siguri că nu miroase a plastic nou”, Sorin Buşe.
Într-un an la Titu se face înconjurul lumii de peste 200 de ori. Adică se fac opt milioane de kilometri pe piste, iar pe bancuri se realizează echivalentul a 52 de ani de teste, ceea ce înseamnă 450.000 de ore de încercări.