În gara de milioane de euro din Slobozia se aude doar muzica din difuzoare.
„Chiar dacă este una dintre cele mai moderne gări din ţară, cu sisteme electronice şi alte facilităţi de ultimă generaţie, gara din Slobozia rămâne nefolosită încă de la recepţie, adică din primăvara anului trecut”, relatează Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa.
Şi asta pentru că nu a fost primită autorizaţia de securitate la incendiu, fără de care nu se poate obţine avizul de funcţionare. Motivul: două clădiri aflate la mai puţin de șase metri de gară, lucru interzis de lege.
„Distanţa de siguranţă între clădirile învecinate este obligatorie, pentru a nu permite propagarea incendiilor între două construcţii învecinate”, declară Cristian Cilibeanu, coordonator compartiment avizare-autorizare ISU Ialomiţa.
Reprezentanţii CFR spun că atunci când au început reabilitarea, primăria i-a anunţat că va dărâma cele două clădiri.
„Construcţiile învecinate clădirii de călători erau propuse pentre demolare, conform planului urbanistic de detaliu aprobat printr-o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Slobozia. Este vorba despre o hotărâre din 2007”, declară Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR Infrastructură.
Actualul primar spune că subiectul nu îl priveşte.
„Nu am treabă cu gara! Nu am nicio treabă cu ea!”, susține Alexandru Stoica, primarul municipiului Slobozia.
„- Mi se pare o mare prostie, cum se întâmplă în toată ţara asta, exemplu stadionul, Arena Naţională.
- E ţara tuturor posiblităţiilor, nu America, ci România...” spun oamenii din Slobozia.
Între timp, călătorii care pleacă din Slobozia cu trenul cumpără bilete de lângă gară şi află mersul trenurilor de pe un perete.
Reabilitarea gării construite înainte de Primul Război Mondial a costat peste 4 milioane de euro, din care 70% fonduri europene.
Brutăria şi covrigăria sunt acolo încă din 1996, iar legislaţia ISU este din 1999. De aceea, până la reabilitarea gării, când a fost nevoie de avizul ISU, cele trei clădiri au putut funcţiona în paralel fără probleme.