Nevoia de a ajunge rapid în orice colţ al lumii sau plăcearea vacanţelor la preţuri mici i-a făcut pe tot mai mulţi români să urce în avioane.
70% dintre cei care zboară în și din România trec pe la Otopeni. Dacă la finalul lui 2010 numărul celor care au tranzitat Aeroportul Henri Coandă din Capitală a fost de aproape 5 milioane, la finalul anului trecut numărul pasagerilor a ajuns la aproape 7,6 milioane.
Și nu este singurul care se poate lăuda cu astfel de performanțe. Clujul a depășit pentru prima oară pragul de 1 milion de călători.
„În 2013 traficul a crescut cu 11%. Clujul începând cu 2013 este legat de patru ţări noi Belgia, Olanda, Israel şi Cehia”, declară David Ciceo, directorul general al aeroportului din Cluj.
Cea mai mare creştere a numărului de pasageri a fost, însă, în Moldova. De pe aeroportul din Iaşi au zburat peste 230.000 de pasageri anul trecut. Explicabil dacă ne gândim că numai compania de stat a introdus şase noi curse externe de pe acest aeroport.
Companiile aeriane au tăiat simțitor din prețurile biletelor de avion, iar pasagerii au învățat că trebuie să cumpere din timp tichetele, ca să fie mai ieftine.
„Zbor la Londra. Prețul unui bilet a fost de 150 de lire dus-întors, ceea ce e OK. Acum 10 ani am zburat prima oară tot la Londra. M-a costat undeva la 500 de lire”, este doar una dintre opinii.
Călătorii nu roiesc însă în toate aeroporturile din țară. Cele mici au fost aproape goale. De exemplu, prin aerogara Tulcea au trecut anul trecut în medie, 5 pasageri pe zi. Lucrurile se vor schimba, după ce o nouă companie aeriană va opera de aici zboruri spre București și Bergamo, un oraş de lângă Milano.
Evoluţia celor mai importante aeroporturi
Henri Condă - 7,62 mil. Pasageri (+7,3%)
Cluj - 1,03 mil. pasageri (+11,1%)
Târgu Mureş - 363.398 pasageri (+21%)
Iaşi - 231.933 pasageri (+35,9%)
Sibiu - 189.269 pasageri (+7,2%)
*evoluţie 2013 faţă de 2012
sursa: Asociaţia Aeroporturilor din România, zf.ro