ACTUALIZARE 21:12Iată mesajul postat de Marian Ivan, membu fondator al Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România – OPTAR, pe pagina de facebook a evenimentului:
„Marşul de protest începe la 14:30 în Parcul Izvor (metrou Izvor). Această modificare a fost stabilită în această seară (vineri – n.red.) la Primăria Municipiului Bucureşti. Îmi cer scuze pentru situaţia creată de această nouă modificare. În discuţiile cu membrii Comisiei de avizare a adunărilor publice din PMB (Primăria Municipiului Bucureşti) am precizat că această nouă modificare va crea mâine o circulaţie intensă a bicicliştilor prin Bucureşti. Probabil unii vor merge în Herăstrău, alţii în Carol, iar alţii vor veni direct în Parcul Izvor. Dar toţi vor putea ajunge la timp la protest. (14:30 - Parcul Izvor).
Din fericire, mâine (sâmbătă) va fi vreme destul de bună pentru pedalat şi cred că nu va fi o problemă pentru nimeni să profite de o zi cu soare pe bicicletă. Am rugămintea ca deplasarea spre Parcul Izvor să se facă legal (în şir indian) în cazul în care vă deplasaţi în grup.”
Protestul, iniţiat de Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) este un răspuns la declaraţiile primarului Sorin Oprescu de joi, potrivit cărora s-ar dori reamplasarea pistelor de biciclete pe trotuar, se informează într-un comunicat Digi24. Iniţial, întâlnirea se anunţa pentru ora 13:00, în Parcul Carol, la Fântâna Zodiac.
Doritorii se pot alătura evenimentului accesând linkulhttps://www.facebook.com/events/436582506428150/?fref=ts
Pe aceeaşi temă:
Sorin Oprescu: Vom face piste pentru biciclişti, însă numai unde studiile arată că este sigur
ORADEA: O pistă de biciclete va lega România de Ungaria
Organizatorii manifestaţiei de sâmbătă reamintesc că „80% din pistele realizate în 2008 şi 2011 au fost declarate ilegale de către Poliţia Rutieră”, după ce dungile galbene care demarcau zonele dedicate au costat municipalitatea nu mai puţin de 150.000 euro/km, „adică mai mult decât un kilometru de autostradă în Bulgaria”.
Potrivit CBB, „dacă 3% dintre bucureşteni ar renunţa la autoturisme şi ar alege bicicleta sau transportul în comun, se eliberează o şosea cu patru benzi şi o lungime de 70-100 km, suficient pentru ca Bucureştiul să se elibereze de ambuteiaje”.
Protestul este susţinut de Federaţia Europeană a Bicicliştilor (European Cyclists' Federation), organism pan-european de promovare a bicicletei ca mijloc de mobilitate urbană.
Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) este o comunitate informală care militează pentru dezvoltarea unor politici şi a unei infrastructuri care să încurajeze mobilitatea urbană, în scopul îmbunătăţirii calităţii vieţii.