„Nu A EXISTAT (corect – nu au existat) subiecte pe pagina de internet, a existat DECÂT (corect – doar) un mesaj care nu a fost postat la 08:34, aşa cum s-a spus iniţial, ci la 09:34”, a spus actualul ministru al Educaţiei Remus Pricopie.
Deranjat că presa i-a taxat greşeala, ministrul Educaţiei a încercat să se explice în declaraţia de azi după-amiază, vorbind despre el la persoana a treia. Şi, ca să nu mai existe erori la vorbirea liberă, a citit de pe foaie declaraţia de presă despre bacalaureat.
„Înţeleg că una dintre problemele zilei pentru anumiţi colegi de-ai dumneavostră este cea legată de greşeala de exprimare a ministrului de aseară. Evident că este regretabilă, este o greşeală la sfârşitul a 14 ore de muncă”, s-a justificat Remus Pricopie.
Remus Pricopie nu este singurul care dă exemplu prost elevilor. Anul trecut, chiar la conferinţa de instalare în funcţia de ministru interimar al Educaţiei, Liviu Pop a livrat o avalanşă de greşeli gramaticale.
„Lucru... care (corect – pe care) încercăm să-l rezolvăm până vineri”, declara Liviu Pop, fost ministru al Educaţiei.
„Mă bazez în acest demers pe colegi, părinţi, copii care vor înţelege situaţia în care suntem din punct de vedere a (corect – al) termenelor” şi „Sunt profesor de matematică şi vreau să rezolv problemele ...care (corect - pe care) le am”, sunt alte greşeli de exprimare ale fostului ministru.
Şi raţionamentele logice ale discursului ministrului Liviu Pop au avut de suferit în acea conferinţă: „Sper să trecem printr-o perioadă foarte grea”.
Iar fostul interimar la Educaţie şi actualul senator, profesor de matematică la bază, este în continuare certat cu gramatica limbii române.
„Aici este o declaraţie care (corect – pe care) eu nu am înţeles-o”, a spus Liviu Pop, într-o intervenţie de astăzi.
„Asta este una, din punct de vedere a (corect – al) anchetei”, „Şi darea, şi luarea de mită este (corect - sunt) în egală măsură”, au fost alte greşeli ale lui Liviu Pop.