Penele de curent sunt zilnice, iar frigiderele, televizoarele şi centralele electrice pe gaz sunt primele victime.
„Cred că într-o săptămână, să nu exagerez, a fost de 5-6 ori oprit curentul, câte o oră, trei ore. Nu le mai plătim lumina şi cu asta basta. Cum e în Occident”, spune un client al companiei.
„Au zis că au probleme cu cablu, cu împământările. Am mâncat la lumânare câteva seri săptămâna trecută”, adaugă un alt client al companiei.
„Un vâjâit aşa tot timpul. L-am scos din priză ca să nu-l ardem de tot”, spune o clientă a furnizorului de electricitate.
Compania Enel spune că problemele apar din cauza reţelei vechi, care nu poate susţine un consum atât de mare şi promite că începe un program de modernizare.
Până atunci, electroniştii ne sfătuiesc să ne ferim aparatura din locuinţe cu ajutorul prelungitoarelor cu protecţie, care preiau diferenţele de tensiune din reţea. În plus, aparatele trebuie scoase din priză când plecăm de acasă. Televizoarele sunt cel mai des afectate.
„Când stă cu acel led de stand-by aprins, televizorul este tot timpul alimentat”, explică Mădălin Tănase, tehnician service.
Legea spune că Enel trebuie să acorde despăgubiri pentru pagubele produse din vina companiei. Constatările şi verificările pot să dureze mai mult de două luni. Apoi, cercetările nu sunt făcute de specialişti independenţi, ci de angajaţii Enel.
„Peste 500 de aparate electrice care ajung lunar în acest service sunt avariate de fluctuaţiile de tensiune”, relatează Cătălin Bălan, reporter Digi24.
În fiecare an, peste 2.200 de reclamaţii sunt trimise către Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei. În cele mai multe, clienţii se plâng de factura la energie şi de variaţiile de tensiune din reţeaua electrică.