Pe bulevardale mari ale Bucureştiului, şoferii fac slalom printre gropi. Oamenii s-au obişnuit să dea proba de îndemânare după fiecare zăpadă serioasă. An de an, după deszăpezire apar aceleaşi probleme. Soluţiile topesc zăpada, dar şi asfaltul.
„Apariţia gropilor după prima zăpadă nu este încă o probelemă în municipiul Bucureşti. Sunt unele situaţii punctuale pe care administraţia străzilor le va rezolva în perioada imediat următoare”, spune Alexandru Ichim, purtătorul de cuvânt al primăriei capitalei.
Punctual, acest crater poate fi vizitat în Piața Operei. Este totuși de preferat să nu o faceți, nu e chiar un monument de artă. Astfel de monumente găsiți și pe bulevardul Kiseleff, aproape de Piaţa Presei, pe Calea Griviţei, înainte de Gara de Nord, pe bulevardul Ştefan cel Mare sau în cartierele Titan şi Pantelimon.
Între timp, mecanicii din service-uri au ieșit la încălzire pentru recolta de primăvară.
„Prin februarie încep, după ce se duce un pic zăpada încep să apară maşinile cu defecţiuni. Bucşăraie, pivoţi, jantele care vin strâbe afectează şi sistemul de frânare - acesta devine mai puțin eficient - autoamortizoare, arcuri”, explică un mecanic auto.
Pentru aceste repraţii şoferii pot plăti între 1.000 și 2.000 de lei. Puţini ştiu însă că îşi pot recupera banii de la primărie. Trebuie totuşi să o dea în judecată.
„În primul rând, şoferul trebuie să-şi reconstituie nişte probe ale daunelor pe care le-a suferit. Atunci când se produce accidentul să facă nişte fotografii, să aibă şi nişte martori. Ulterior să obţină un deviz de la un service autorizat, un deviz estimativ de lucrări în aşa fel încât să cuantifice paguba pe care o suferă”, declară Valerică Tudor, avocat.
Înainte să ajungă în instanţă, cei păgubiţi pot trimite dovezile plus o notificare către Administraţia Străzilor şi să încerce să rezolve problema pe cale amiabilă. Acolo există un buget special pentru astfel de daune.