Zeci de gropi au fost lăsate în bătaia roţilor. În loc să circule pe drumuri demne de o capitală, şoferii bucureşteni trebuie să fie atenţi ca să evite craterele din asfalt.
Necazul şoferilor, bucuria mecanicilor auto, pe mâna cărora ajung tot mai multe maşini.
„Deformarea anvelopei, deformarea jantei, amortizor, cap de bară, basculă, depinde de cât de gravă este lovitura”, explică mecanicul auto Cristian Nicula.
Şoferii lasă la service-urile auto între 100 şi 500 de lei. Cei care au asigurare CASCO mai pot recupera banii. Ceilalţi - doar dacă merg în instanţă. Dar şansele de câştig sunt mici.
„Va trebui să facă foarte, foarte multe dovezi, în speţă o expertiză tehnică, foarte multe probe de la locul evenimentului, poate chiar martori”, spune Mădălin Roşu, reprezentant al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România.
Municipalitatea Bucureşti are în administrare toate bulevardele şi străzile pe care circulă mijloacele RATB. În total, aproape 500 de artere din oraş.
De reparaţia lor ar trebui să se ocupe patru firme. Acestea au încheiat cu Administraţia Străzilor Bucureşti, în 2011, un contract pe patru ani, în valoare de 100 de milioane de euro.
De ce nu sunt asfaltate drumurile? Societăţile respective ne-au trimis la Primărie ca să aflăm răspunsul.