Viitorul mall-urilor este transformarea lor în centre civice, spun dezvoltatorii. Adică un spaţiu unde oamenii se pot distra, pot face cumpărături sau pot lua masa.
„Asta înseamnă noi propuneri pentru distracţie, pentru toate segmentele. Asta înseamnă neapărat zone pentru copii, pentru ca oamenii să nu se simtă vinovaţi pentru că îşi lasă copiii şi se duc la cumpărături”, spune Georgios Argentopoulos, dezvoltatorul unui centru comercial.
Noile centre comerciale vor fi şi destinaţii bune pentru mărcile de lux. Au mai mulţi clienţi decât magazinele obişnuite, iar acest lucru poate resuscita vânzările înjumătăţite de criză.
„Considerăm că este o oportunitate posibilitatea de a deschide un magazin multibrand de haine de lux într-un mall”, spune Alessandro Amato, importator de produse de lux.
Schimbarea strategiei noilor mall-uri de a atrage clienţi va forţa şi centrele comerciale deja existente să se adapteze.
„Vor intra într-un proces de renovare și de repoziționare ca și concepte. Aici e o marjă în care lucrurile depind foarte mult de idei, de inovație și de modul în care înțelegi cel mai bine consumatorii”, spune Răzvan Gaiţă, dezvoltatorul unui centru comercial.
Majoritatea noilor centre comerciale vor fi deschise pe platformele fostelor fabrici. Avantajul este că acestea sunt aşezate aproape de cartiere şi au acces rapid la mijloacele de transport în comun.