Pe lângă spaţiile destinate CFR-ului, Ministerul Transporturilor a construit şi peste 2.600 de metri pătraţi de spaţii comerciale, care ar fi trebuit să fie închiriate. Numai că, nici măcar acum, la aproape patru ani de când au fost finalizate lucrările, peste 60% dintre acestea nu au fost folosite niciodată.
Centrul comercial din Gara Constanţa are restaurante, două săli pentru cinematograf, farmacie şi spaţii pentru magazine. Un proiect grandios care ar fi trebuit să transforme construcţia într-unul dintre cele mai tranzitate centre comerciale din oraş. Din păcate însă, investiţia nu a crescut profitul CFR-ului, din contră. 60% din spaţiile comerciale nu şi-au găsit nici până acum chiriaşi, iar reprezentaţii autorităţilor locale plătesc întreţinerea lor lunară.
„Costă în jur de 600 milioane, reprezentând gazul, cheltuielile de întreţinere, salubritate şi toate celelalte cheltuieli care sunt necesare”, spune Valentin Rădulescu, de la Direcţia Patrimoniu CFR Constanţa.
Din 2010 până acum, autorităţile au organizat aproape în fiecare lună licitaţii. Fără rezultat însă. Dacă iniţial cereau 70 de lei pe metru pătrat, acum preţul a ajuns la 47 de lei. Şi aşa este prea mult, susţin însă agenţii imobiliari.
„Depinde mult şi de zona în care se desfăşoară activitatea şi mai ales cum arată spaţiul. Deci nu o să dea nimeni atâţia bani”, spune Ioan Ududec, specialist în imobiliare.
Dacă ar avea chiriaşi, CFR ar câştiga anual aproape 30.000 de lei. Din cauza pierderilor cu care se confruntă compania de ani întregi, angajaţii se află mereu sub ameninţarea disponibilizărilor.