Calvarul şoferilor care vor să ajungă la Măgurele începe chiar la ieşirea din Bucureşti. Pe câteva sute de metri muncitorii înlocuiesc ţevile de apă şi fac găuri mari în asfalt. Maşinile abia se târâie şi formează cozi lungi de zeci de metri. Plictisiţi de aglomeraţie şi de lucrările care nu se mai termină, mulţi şoferi nu mai ţin cont de regulile de circulaţie.
Utilajele care trec zilnic pe drum ridică tone de praf, spre disperarea localnicilor. Afectaţi sunt şi copiii unei grădiniţe. Educatorii îi lasă să joace în curte doar câteva minute din cauza prafului. La prânz, pe şantier, nu sunt mai mult de şase-şapte muncitori.
Şoseaua făcută zob de utilaje e singurul drum direct către Institutul Naţional de Fizică şi Inginerie Nucleară, acolo unde se construieşte cel mai mare laser din lume. Directorul spune că străinii care vin să lucreze la Măgurele se iau cu mâinile de cap.
„Problema de imagine este devastatoare, faptul că acum, cei care sunt implicaţi în cercetare văd că de fapt noi ne izbim de lucruri de acum 200 de ani, e o problemă în credibilitatea României”, spune Nicolae Zamfir, directorul Institutului Naţionat de Fizică şi Inginerie Nucleară.
„Astfel de lucrări de canalizare ar fi putut fi executate din punct de vedere tehnic într-o lună, maxim şase săptămâni”, spune Emanoil Dascălu, specialist în achiziţii publice.
Oficialii din Primăria Măgurele susţin că nu au nicio vină şi arată spre Primăria Capitalei, care susține că lucrările ar trebui să fie gata în această vară. Calvarul s-ar putea relua din toamnă, când drumul va fi lărgit la patru benzi.