Magistrală nouă cu trenuri vechi. Linia de metrou spre Drumul Taberei trebuie să fie gata anul viitor

Data publicării:
metrou 2

Cei peste 300.000 de bucureşteni care aşteaptă cu sufletul la gură finalizarea lucrărilor la metroul care îi va lega de centrul Capitalei vor circula în trenuri vechi.

Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex: „Nu vom avea trenuri noi ţinând cont că, după semnarea contractului, primul tren ajunge a fi testat după doi ani. Să zicem cel mult doi ani MUSCA Toate trenurile care sunt achiziţionate de Metrorex sunt prototip, trebuiesc proiectate, testate, omologate vor circula din flota existentă”.

Pe lângă cele 44 de trenuri Bombardier cumpărate în 2000, şi cele 16 trenuri produse de spaniolii de la CAF şi care au intrat în circulaţie anul trecut, Metrorex mai are în flotă şi 31 de trenuri produse la Arad în perioada 1978 și 1992.

Doar 15 mai circulă între Gara de Nord şi Parc Bazilescu. Ne-am putea însă bucura de „confortul” lor şi pe viitoarea magistrală spre Drumul Taberei, care ar trebui să fie gata la finalul anului viitor.

Încă nu s-a luat o decizie privind tipul garniturilor care vor circula pe cea mai nouă magistraă de metrou. Noua linie va avea aproape 7 kilometri şi zece staţii. Şefii de la metrou estimează că va fi nevoie de 8 până la 13 trenuri, în funcţie de trafic.

Licitaţia Metrorex pentru cumpărarea de garnituri noi este blocată după ce au intrat pe fir procurorii DNA.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor: „Este un contract de furnizare trenuri care e blocat. Sper să se închidă și dosarul de la DNA, într-un fel sau altul, fie reluăm licitația, fie o continuăm pe asta”.

Înainte de ancheta DNA, Metrorex anunţase că vrea garnituri produse în Spania, cu şase milioane de euro bucata, de la firma CAF, cea care a furnizat şi trenurile care circulă acum pe ruta Berceni - Pipera. Decizia a fost contestată românii de la Astra şi de francezii de la Alstom.

Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex: „Sunt perfect funcţionale, nu sunt nici prea late, nici prea lungi, nici prea scunde. Drept urmare, Metrorexul a mai contractat cu această firmă CAF încă 8 trenuri suplimentare”.

Aceste trenuri au 6 vagoane şi capacitatea de a transporta 1.200 de călători.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri