Filofteia este unul dintre cele două utilaje de peste 15 milioane de euro care sapă tunelurile de la Magistrala 5. Celălalt utilaj, Varvara, a săpat un sfert de kilometru între viitoarele staţii, Academia Militară şi Orizont.
„Ieri au atins un record de 27 de metri, 18 inele montate, însă media se situează în jurul a 20 de metri pe zi”, a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor.
Deşi lucrările din subteran se desfăşoară aproape de blocuri, constructorii susţin că locuitorii din zonă nu s-au plâns de trepidaţii.
Potrivit estimărilor, primul tunel dintre Academia Militară şi Orizont ar urma să fie gata peste mai puţin de o lună. Lucrările la cea de-a doua galerie vor începe la 20 noiembrie, când va fi pus în funcţiune încă un utilaj.
Autorităţile promit că metroul din Drumul Taberei va fi gata în 2016.
„Oamenii sunt în grafic, am fost pe şantier, se lucrează curat, e aşa cum trebuie să fie”, a mai spus Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor.
A fost însă nevoie de eforturi susţinute pentru a o impresiona pe Ramona Mănescu. Înainte de vizită, muncitorii s-au asigurat că locurile prin care trece sunt măturate, spălate şi puse la punct.
Magistrala Drumul Taberei - Eroilor va costa 338 de milioane de euro şi va lega vestul de centrul capitalei.