Fabricată în Iran la începutul anilor '70, maşina are un motor în patru cilindrii în linie, 54 de cai putere, transmisie manuală şi doar 2.000 de kilometri la bord. Actualul proprietar însă, nu îşi mai permite să o întreţină.
„Cred că va ajunge într-o colecţie privată şi sper, în sfârşit, să revină şi circuitului pentru că practic a fost conservată, nu a circulat foarte mult. În 20 de ani...2.000 de kilometri înseamnă doar reviziile anuale şi mici deplasări de menţinere”, a spus Bogdan Coconoiu, preşedinte la Retromobil Club România.
La licitaţia care va avea loc pe 9 decembrie, preţul de pornire pentru fosta maşină a dictatorului Nicolae Ceauşescu este de 4.000 de euro. Vehiculul i-a fost făcut cadou lui Nicolae Ceauşescu de fostul şah al Iranului, în 1974. Deşi este cunoscută ca limuzin[ Crysler, maşina este o berlină care a fost construită în Iran din 1967 până în 2005, după un model al constructorului american.
„Limuzina a fost pusă în vânzare împreună cu alte câteva maşini de ale lui Ceauşescu, în 1992, de către RAPPS. De atunci, a rămas într-o colecţie privată, nu a mai fost scoasă la vânzare, a fost folosită arareori şi păstrată ca un obiect de colecţie până astăzi”, a spus Alexandru Bâldea, directorul unei case de licitaţii.
Pe lângă fosta maşină a dictatorului comunist, la licitaţia de săptămâna viitoare va fi scos la vânzare şi un set de artefacte dacice din aur, datând din secolele al doilea şi al treilea, clasate în categoria Tezaur. Acestea au fost descoperite în urmă cu mai mult de 100 de ani şi s-au aflat tot timpul în proprietate privată. Statul român nu a făcut nicio ofertă pentru cumpărarea acestor obiecte de tezaur, al căror preţ de pornire este 80.000 de euro.