Microbuzele electrice au costat bugetul local 30 de mii de euro. Au fost cumpărate din Ungaria şi urmau să plimbe turiştii prin tot oraşul. Au ieşit, însă, o singură dată pe traseu, pentru că apoi au fost trase pe dreapta de Registrul Auto Român, care nu poate să le înmatriculeze. Dacă autovehiculele tot nu pot fi omologate pentru transportul pe drumurile publice, primăriei i-a venit ideea să le pună să circule prin centrul istoric al oraşului, zonă interzisă până şi bicicliştilor.
„Sunt biciclistă, prietenul meu este biciclist şi vrem să avem voie peste tot în Timişoara. Şi atunci cum ţi se pare că voi nu aveţi voie, dar minibusurile vor avea voie? O să ieşim la un protest ceva, să ne cerem drepturile.”
***
„E cam illogic ceea ce-şi doreşte. Părerea mea este că dacă vrea să promoveze turismul într-un oraş care candidează pentru Capitală Europeană ar putea să le introducă în alte zone, unde este ceva de văzut.”
***
„E în ton cu logica domnului primar. Normal că e pe dos.”
Autorităţile au recurs la această soluţie după ce, anul trecut, Registrul Auto Român le-a transmis că cele două microbuze electrice nu pot fi înmatriculate în România. Problema ar fi lipsa centurilor de siguranţă.
Nicolae Robu primarul Timişoarei: „Este stupid că acest tip de vehicule în Ungaria, ţară membră a Uniunii Europene, sunt înmatriculate. Noi am circulat cu ele la început când erau cu număr de înmatriculare în Ungaria. Şi nu pot fi înmatriculate în România. Nu permit normele RAR-ului. Nu ştiu, sunt nişte ciudăţenii din acestea absurde.”
Anul trecut, tariful perceput pentru o călătorie prin oraş era de 10 lei. În condiţiile în care microbuzele vor circula doar prin zona pietonală, autorităţile nu s-au hotărât încă asupra tarifului.