Pe rolul instanțelor sunt și alte procese referitoare la ridicări de mașini și hotărâri de consilii locale care le-au girat în alte sectoare.
Concret, în instanţă, a fost contestată legalitatea unor hotărâri de consiliu local, prin care s-au adus modificări Codului Rutier.
fapt care generalizează efectele deciziei. Concret, pentru că amenzile primite de şoferi erau contestate uşor, iar instanţele dădeau decizii favorabile, mai multe consilii locale au decis să aducă modificări la Codul Rutier.
Potrivit uneia dintre aceste modificări, nu mai era necesară prezenţa unui poliţist rutier pentru asistarea firmei care ridică maşinile parcate ilegal, ci doar a agentului de la Poliţia comunitară. Astfel, nu se mai emitea un proces verbal de contravenţie, ci o dispoziţie de ridicare, care nu putea fi contestată în instanţă.
Instanţele de judecată – ultima fiind Curtea de Apel, unde s-a judecat ultima etapă procesuală – au decis că un act normativ cum este Codul Rutier nu poate fi modificat decât prin lege sau prin ordonanţă, nu printr-o hotărâre de consiliu local.