Primăria Brașov vrea ca turiștii să fie transportați prin centrul vechi de autobuze electrice. Primul deja a ajuns în oraș, însă doar în probe.
Regia de Transport va avea la dispoziție o lună să stabilească dacă autobuzul electric își merită prețul de 300.000 de euro. Este ceva mai scump decât autobuzele convenționale pe care le-a cumpărat Brașovul în 2011. Acelea au costat 226.000 de mii de euro. Însă banii dați pe un autobuz electric pot fi recuperați în timp.
„Autonomia este mai mult decât suficientă decât necesarul pentru transportul urban, aceasta fiind între 150 şi 180 de km pe zi”, explică Stefano Albarossa, directorul companiei producătoare.
Pe baza calculelor făcute de curând de altă regie de transport în comun, cea din Suceava, curentul consumat într-o zi de un autobuz electric costă aproximativ 60 de lei. Carburantul consumat de un autobuz convențional costă cu aproximativ 400 de lei mai mult. Așadar, diferența de preț, poate fi recuperată în doar doi ani.
Exista însă câteva necunoscute mari. Nu este foarte clar cum se comportă autobuzele electrice pe timpul iernii, mai ales într-un oraș de munte cum este Brașovul. În cazul automobilelor electrice, când temperaturile scad, scade și autonomia bateriei. Iar cu trecerea timpului bateria își pierde capacitatea de stocare a energiei și trebuie înlocuită.
Așadar, dotarea transportului în comun cu autobuze electrice are avantaje și dezavantaje. Iar în cazul Braoșvului poate cel mai mare dezavantaj este faptul ca regia de transport în comun încă nu a terminat de achitat autobuzele convenționale pe care le-a cumpărat în 2011. Așa că dotarea flotei cu autobuze electrice ar fi un efort financiar suplimentar.