Consilierii locali din Miroslava vor participa, astăzi, la o ședință extraordinară pentru a decide soarta drumului. Bariera care va trece peste calea ferată costă 100.000 de lei și cum încă nu se știe cine va suporta investiția, va mai trece ceva timp până va fi montată.
Conducerea comunei nu e de acord cu închiderea drumului, pentru că au fost cheltuite milioane de euro pentru reabilitare și pentru construirea unui pod peste râul Bahlui.
Astăzi, însă, vor fi analizate și votate toate variantele, astfel încât tragedia petrecută la sfârșitul săptâmânii trecute, când 11 oameni și-au pierdut viața, să nu se mai repete.
Decizia finală aparține consilierilor locali, pentru că, în baza unei Ordonanțe de Urgență din 2002, închiderea unui drum se face doar cu acordul Poliției Rutiere și a administratorului, care în acest caz este Consiliul Local.
Pe 8 septembrie, o maşină cu 11 oameni la bord a fost lovită de un tren Regiotrans care circula între Iaşi şi Dorohoi. Din declaraţiile martorilor rezultă că maşina, care avea o capacitate de doar 7 locuri, a oprit exact pe calea ferată.
Şoferul nu a mai putut porni motorul, iar autoturismul a fost lovit de tren şi târât aproape 400 de metri. Cei 11 pasageri mergeau la muncă la o fermă aflată la doar câţiva kilometri de locul tragediei. Nouă oameni au murit pe loc, iar ceilalţi doi câteva ore mai târziu, la spital.