Primii care au testat ideea de magazin non-stop au fost germanii de la Real. I-au urmat francezii de la Carrefour, iar acum strategia va fi aplicata de Profi și de Mega Image. „În prezent avem mai multe magazine cu program extins până la 11-12 noaptea, iar de puţin timp am început să testăm programul non-stop în două unităţi. În funcţie de rezultatele acestui test şi de specificul zonei vom analiza oportunitatea extinderii programului non-stop în mai multe magazine", au declarat reprezentanții grupului belgian.
Patronii micilor magazine de lângă bloc se simt amenințați de extinderea programului de lucru al hipermarketurilor. Spun ca oamenii vor prefera sa mearga în marile magazine din obișnuință, dar și pentru varietate.
Optimiști sunt doar comercianții care nu au astfel de supermarketuri în preajma chioșcurilor și deci nu concurează direct cu marile lanțuri de magazine. „Omul nu se va duce la un supermarket să cumpere o bere sau un pachet de ţigări sau o sticlă de vin, o pâine”, spune proprietarul unui magazin.
În plus, mizează și pe comoditatea clienților, care s-au obișnuit să cumpere câte ceva de lângă scara blocului, la orice oră din zi și din noapte.