Fondurile au fost blocate din vara anului trecut când Comisia Europeană a descoperit, în urma unui audit, nereguli în derularea unor licitaţii.
Concret, auditul a dezvăluit că pentru proiectele de infrastructură sunt licitaţii „cu dedicaţie”, că sunt condiţii create special pentru anumiţi participanţi.
Totodată, ministrul Relu Fenechiu declara că a descoperit 22 de proiecte cu probleme la Ministerul Transporturilor. Autorităţile au spus că problemele din aceste proiecte au fost remediate.
Totodată, în cadrul unor anchete s-au verificat anumite suspiciuni de fraudă, aşa cum a fost în cazul dosarului lui Nelu Iordache.
Deblocarea acestui program era aşteptată.
Până la sfârşitul anului, România trebuie să absoarbă 1,1 miliarde de euro.
Relu Fenechiu: „Nu am încă o informație oficială”
„Nu am informație oficială astăzi, sunt rezervat și spun doar că sper că informația e corectă. Așteptam informația, acum merg la palatul Victoria pentrru o întrevedere cu comsiarul Hahn. Rămâne să apreciați ce înseamnă intarea acestor bani în buget”, a spus ministrul transporturilor.
„Când am ajuns la minister mi-am făcut programele astfel încât să absorb banii europeni, considerând că vom debloca cu siguranță acest program operațional sectorial. Azi avem pregătite proiecte pentru a absorbi toți banii de la Comisie, principalele sunt finalizarea coridorului 4 feroviar, lucrări de anvergură pe coridorul 4 de autostrăzi, construirea și modernizarea unor aeroporturi, lucrări în portul Constanța”, a explicat el.
„În ultimele luni am văzut foști miniștri ai Transporturilor din Cabinetul Boc care îmi cereau demisia, se lăudau cu marile lor realizări. Perioada controlată de Comisie a fost cea a miniștrilor Cabinetului Boc. Aveam de ales între a face plângeri și a lucra pentru remedierea greșelilor lor. Am ales a doua cale, am lucrat multe ore pentru a face acest lucru, toate auditurile de la Curtea de Conturi și Comisie din ultima perioadă au avut avize favorabile. Reușim să atragem de zece ori mai mulți bani”, a declarat Relu Fenechiu.