Să circuli pe o autostradă din România e o provocare pentru orice şofer. În fiecare iarnă, gropile care apar în asfalt sunt probe de îndemânare şi reţetă sigură pentru un drum la service. Autostrada Soarelui este exemplul cel mai grăitor.
„Cel puţin prima bandă până la Fundulea este dezastru. Nu prea ai cum să le ocoleşti. Hai că ziua le mai vezi, dar noaptea este foarte periculos”, spune un șofer.
„Sunt multe găuri. Sunt multe gropi prin şosea. Cel puţin Bucureşti-Fundulea este dezastru, că e şi din beton. Şi pe aici sunt, dar mai puţine”, adaugă un conducător auto.
„Puse una lângă alta, gropile de pe Autostrada Soarelui ar însuma 1.100 de metri pătraţi. Şefii de la Drumuri estimează că ar avea nevoie de 116.000 de lei pentru a le acoperi pe toate”, relatează Cristina Sbîrn, reporter Digi24.
Dar mai aşteaptă cu lucrările, până când vremea se va mai îmbunătăţi. Oficialii de la Drumuri spun că nu au putut să prevină formarea gropilor pe autostradă pentru că, înainte de ninsori, a fost ceaţă şi nu au avut cum să pregătească asfaltul pentru iarnă. O mare greşeală, răspund specialiştii.
„Tot ce înseamnă fisuri, crăpături tot ce înseamnă posibilitatea de a pătrunde apa în structura rutieră trebuie stopată înainte de iarnă”, afirmă Elena Diaconu, inginer.
Autostrada spre Constanţa nu este singura cu probleme. Sute de gropi sunt şi pe şoseaua spre Piteşti. Aici, drumarii au reuşit să acopere câteva.
„Cârpelile nu durează. Plombele turnate ieri se fârămiţează zi de zi sub greutatea camioanelor şi a maşinilor, iar bucăţi întregi de asfalt dispar din nou din carosabil”, relatează Cristina Sbîrn, reporter Digi24.
„Amu se lucrează pe partea asta de venire spre Bucureşti, dar pe partea ailaltă e jale. Şi oricum se lucrează cu o butelie, un arzător şi ceva umplutură, deci nu se fac lucrări de calitate”, spune un șofer.
Ca să scăpăm definitiv de gropile de pe cele două autostrăzi sunt necesare lucrări ample de reparaţii în valoare de 250 de milioane de euro, pentru care Compania de Drumuri nu are deocamdată bani.