„Ciobanii au un loc special în istoria și cultura României, iar stilul lor de viață nu s-a schimbat mult în secole - până acum. Social media l-a transformat pe unul dintre păstori într-o celebritate”, scrie Caroline Juler în reportajul intitulat „Balada ciobanului român”.
Reportajul dezbate importanța păstoritului, vorbește despre Miorița și arată ce fel de „CV” îți trebuie pentru a intra în această branșă. De asemenea, amintește cum era viața păstorilor în perioada lui Ceaușescu și dificultățile întâmpinate în economia de piață.
„Spune cioban unui român și probabil el sau ea se va uita strâmb și te va întreba dacă ai auzit de un politician controversat, filantrop și deținător al unui club de fotbal prins că a făcut afaceri dubioase. Însă lucrurile s-ar putea schimba. În august, o companie de telefonie a început o campanie de publicitate. Îmbrăcat cu cojoc, stând lângă foc , Ghiță ciobanul a luat România prin surprindere. La zece zile după ce compania l-a pus pe Facebook, pagina sa primise peste 200.000 de like-uri. O lună mai târziu, numărul se dublase”, scrie BBC.
La sfârșitul lunii decembrie, premierul Victor Ponta și familia sa au fost la Jina (Sibiu), unde au mâncat alături de primarul localităţii şi de Ghiţă ciobanul. Fotografiile au fost postate pe pagina de Facebook a şefului Executivului.