CFR a făcut ultimele investiţii în aceste staţii acum 15 ani.
„Mădăraş. Deşi pe aici trec zilnic 14 trenuri de călători, halta din Mădăraș nu are nici măcar apă curentă, iar despre un contract de salubritate nici nu poate fi vorba”, relatează Mirela Palcu, reporter Digi24 Braşov.
Staţia Izvorul Olt încasează în fiecare zi peste 2.000 de lei, ceea ce înseamnă o medie zilnică de 450 de oameni care iau trenul de aici. Bara Gyula face naveta la Miercurea Ciuc. Biletul dus-întors îl costă mai puţin de zece lei. O sumă mare, spune el, având în vedere condiţiile în care călătoreşte.
„Am cumpărat bilet, uitaţi cum arată. Nu este WC, nu este apă, nu este căldură. Nici geamuri nu are, nici căldură nu are, nici nimic nu are”, spune bărbatul.
De multe ori, localnicilor le este ruşine când văd grupurile de turişti care coboară la ei în haltă şi văd un peisaj dezolant.
- Este staţiune, e plin de sportivi, acum a plecat Olimpia de la Bucureşti, rugbyştii.
- Nicio gară nu-mi place, vă spun sincer. Începând de la Braşov toate gările arată groaznic.
Condiţiile de muncă reprezintă unul dintre motivele care i-au determinat pe ceferişti să declanşeze protestele. Oamenii s-au ferit totuşi să vorbească în faţa camerelor de filmat, de teama concedierilor.
„De peste doi ani de zile nu avem contract colectiv de muncă, contractele noastre au fost încheiate pe baza unui acord cu compania. Al doilea motiv ar fi proasta salarizare, din anul 2009 salariile în cadrul companiei naţionale CFR au scăzut cu peste 30%, condiţiile de muncă sunt jalnice”, spune Sorin Micloş, lider de sindicat CFR, Harghita.
Angajaţii Căilor Ferate ameninţă cu greva generală, dacă nu apar soluţii pentru problemele lor.