Anul trecut, pe şantierele româneşti a ajuns cu 5% mai mult ciment decât în 2013, adică în jur de 7,6 milioane de tone. La marginea Bucureştiului, un dezvoltator a băgat aproape 800.000 de euro în construcţia a 14 case, iar planuri de investiţii are şi anul acesta.
„Avem un ansamblu de şapte case. A început de curând construcţia, de aproximativ o lună de zile. Ne mai propunem pentru anul acesta să mai finalizăm 14 case într-un interval de 6-8 luni. Investiţia o să depăşească niţel un milion de euro”, a spus Florin Oprea, reprezentantul unui dezvoltator imobiliar.
În cartierul Berceni, un investitor austriac vrea să înceapă construcţia unui bloc cu 77 de apartamente. Specialiştii spun că anul acesta vor fi terminate în jur de 7.000 de noi locuinţe numai în Bucureşti şi Ilfov.
„Este o cerere, determinată de creșterea semnificativă a salariului”, a spus Ciprian Dascălu, economist șef ING.
„În 2015, sperăm ca piața să crească undeva între 3-6%, lucrările de infrastructură au redemarat un pic”, a spus Cosmin Borc, directorul general al unui producător de ciment.
Un alt semn de creştere vine de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), care are un buget de aproape patru miliarde de lei pentru investiţii în infrastructură.
Sunt deschise şantiere pentru construcţia a aproape 170 de kilometri de autostradă, iar şefii companiei promit că anul acesta vor începe lucrările şi la alţi 140 de kilometri de şosea de mare viteză.
Iar unele lucrări avansează mai repede decât estimările, cum ar fi cazul ultimului tronson al autostrăzii Timişoara – Lugoj.
„Deşi termenul de finalizare este 2016, acest lot se va finaliza anul acesta. Deci, putem miza pe finalizarea acestui tronson şi implicit pe utilizarea a 10 kilometri din centura Lugojului”, a spus Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.
Ar putea fi gata anul acesta şi primii 17 kilometri din şoseaua de mare viteză Lugoj - Deva, aproape 9 kilometri de autostradă între Gilău şi Nădăşelu, dar şi cei 38 de kilometri dintre Nădlac şi Arad.