Informaţii din comunicate de presă, infografice şi... povestiri amuzante despre cum încearcă să-şi justifice averile unii români. Aşa arată pagina de Facebook a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care a fost deja apreciată de 14 mii de români. Unele postări adună rapid aprecieri.
Iată o postare a instituției pe pagina de Facebook:
Din ciclul „Bogaţii spun lucruri trăznite...”
„Una dintre persoane, întrebată fiind cum poate justifica o cheltuială de circa 350.000 de euro din anul 2011, a răspuns că a fost efectuată din banii primiți la botezul copilului. Motivul pentru care inspectorii ANAF nu au luat în seamă această explicație este simplu: fericitul eveniment a avut loc în 1991.”
„Am văzut că zilele acestea au publicat inclusiv încurajarea de a se da share unei licitații publice pentru realizarea noului lor sediu. Mi se pare în regulă acest lucru, ca o atitudine opusă opacităţii anterioare în care licitațiile de stat erau doar pentru prieteni”, spune Dragoş Stanca, specialist social media.
Sabina Zereş, purtător de cuvânt al ANAF: „Încercăm să îmbrăcăm rezultatele instituţiei în haine diferite. Încercăm să demontăm anumite informaţii nereale sau chiar mituri care s-au creat despre instituţie.”
Fiscul se foloseşte de Facebook ca să anunţe rezultatele controalelor, să publice comunicate de presă, să dea sfaturi contribuabililor, dar nu ezită să răspundă atacurilor la adresa instituţiei.
„Ce nu cred că este în regulă şi ce nu cred că ne dorim, nici ca cetăţeni, nici ca oameni de comunicare, este să vedem pe pagina ANAF opinii politice sau răfuieli”, mai spune Dragoş Stanca.
Instituţiile americane sunt un exemplu pentru cum comunică pe reţelele de socializare. În America, Fiscul nu are o pagină oficială de Facebook, dar este prezent pe Twitter, iar sesiunile de informare sunt făcute în special prin intermediul clipurilor postate pe Youtube.