Foto: Agerpres
Pe lista potenţialilor beneficiari se numără omul de afaceri George Becali şi Robert Negoiţă, primarul Sectorului 3, care ar mai putea încasa 740 de euro pentru parcelele de teren expropriate.
George Becali ar mai putea primi 2.341 lei (526 euro), iar Negoiţă încă 953 lei (214 euro) pentru parcelele expropriate, potrivit listelor publicate în proiectul de act normativ.
Pe lista proprietarilor de terenuri care ar putea primi bani în plus se află şi Credit Europe Leasing, care ar mai putea primi încă 43.666 lei (9.800 euro).
Proiectul îi vizează pe proprietarii a 29 de parcele de teren expropriate pentru construcţia porţiunii din A3 de la intrarea în Capitală.
Angajaţii din Ministerul Transporturilor care au redactat proiectul de act nomativ susţin că sumele suplimentare trebuie acordate pentru că terenurile respective erau intravilane la data exproprierii, şi nu arabile.
„Diferenţele dintre sumele aferente despăgubirilor aprobate iniţial prin Hotărârea Guvernului nr. 381/2009, cu modificările şi completările ulterioare şi sumele din raportul de evaluare întocmit în conformitate cu art. 11 alin. (7) din Legea nr. 255/2010, rezultă din faptul că unele imobilele expropriate situate pe raza localităţii Voluntari, la momemtul aprobării Hotărârii Guvernului pentru aprobarea declanşării procedurii de expropriere nu au avut categoria de folosinţă corect identificată, aceasta fiind intravilan şi nu arabil, sau nu au fost luate în considerare categoria de folosinţă "curţi/construcţii"”, se arată în nota de motivare a proiectului.
Ministerul a primit o adresă, în luna martie 2016, de la Primăria Voluntari, condusă de Florentin Pandele, în sprijinul proprietarilor expropriaţi, dar şi actele de proprietate şi extrasele de carte funciară.
Pretenţiile proprietarilor au fost întărite de un evaluator membru al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR), care a întocmit un raport de evaluare a imobilelor expropriate.
Tronsonul de autostradă Bucureşti-Ploieşti, lung de 62 de kilometri, este terminat parţial de câţiva ani, în condiţiile în care lipsesc facilităţi precum parcări, benzinării sau intrări şi ieşiri pe parcurs. În plus, mai trebuie construiţi trei kilometri de autostradă la intrarea în Bucureşti.